vignet koningsleiten

• rene

Bedankt voor je super reactie Joep, ik ben er erg blij mee. Top. echt waar.

Kan er nog niet over uit hoe blij ik ben met jouw reactie. Echt geweldig man, zo moet je er meer plaatsen. Dan weten we zeker dat dit forum het niet lang meer zal overleven.

Op google maps zie je niet of je een vignet nodig hebt of niet. Ja hij geeft aan er is Tol verplichting. Klopt, maar veel mensen kopen ook een Vignet om naar Zell am See te rijden en daar is het vignet dus helemaal niet voor nodig.

Mijn motto komt voort uit mijn werk. Ben benieuwd naar jouw motto.

Zal vast zoiets zijn als; ik reageer graag op berichten ook al is het onzin, dat is beter dan dat ik niks gezegd heb.

bedankt.

succes

• boudewijn

Ach, de dame van de ANWB….

Verheug me al weer op de jaarlijkse “uber” klantvriendelijkheids benadering:

“Goedemiddag, mag van u één 10daags autobahnvignet voor Oostenrijk met startdatum x?”

>> “Jahoor.”

“Mooi.”

>> “”heeft u ook sneeuwkettingen nodig?"

“Nee dank u, alleen een autobahn vignet.”

>> “heeft u ook een reisverzekering nodig?”

“Nee, alleen het vignet graag”

>> “bent u lid van de ANWB?”

“Pffft, nee, heb alleen een vignet nodig.”

>> “Kan ik verder nog iets voor u betekenen?”

“….”

• kootje

Lijkt wel een postzegelverkoper.X(

• Oscar

rene Schreef:

——————————————————-

> wat is een goede route naar Königsleiten?

(plaatsnaam gecorrigeerd, voordat je de fabrikant van je navigatiesysteem de schuld geeft dat het apparaat niet werkt…:) )

Tja, een route heeft de eigenschap dat die in ieder geval een startpunt en een bestemming heeft, en 1 of meer via's als optie.

De bestemming heb je opgegeven, nu het startpunt nog…:)

> en hebben we vignet nodig of niet?

1. De belangrijkste mogelijkheden op een rij:

Lindau-Innsbruck-Wiesing-Königsleiten: JA + TOL Arlbergtunnel.

Füssen/Reutte-Fernpas-Innsbruck etc.: JA indien via A 12, NEE indien via B 171.

Garmisch-Seefeld-Innsbruck etc.: JA indien via A 12, NEE indien via B 171.

Holzkirchen-Achensee-Wiesing etc.: NEE.

Rosenheim-Kufstein-Wiesing etc.: JA indien via A 12, NEE indien via B 171.

Salzburg-Lofer-Kitzbühel-Wörgl-Brixlegg-Wiesing etc.: NEE (voor het geval je op Salzburg vliegt en aldaar een huurauto neemt)

2. Gewoon een vignet kopen, dan is die vraag niet meer aan de orde. Kost maar 2-3 pilsjes op een hele vakantie, bovendien zijn de kosten te delen met meerdere mensen (getuige het woord “we”…:) )

Gute Fahrt,

Oscar.

• Janneke

Goh Oscar, dé treinreiziger bij uitstek hier op het forum, en dan het meest gedetailleerde antwoord op de vraag! (tu)

• Remco

Beste Oscar,

Even zoeken naar de ‘beste’ en voordeligste route kwam ik op dit forum en las je uitgebreide antwoord. Ik ga denk ik voor de optie

- Rosenheim-Kufstein-Wiesing etc.: JA indien via A 12, NEE indien via B 171.

Maar ik mis de optie om Rosenheim-Kufstein Süd-Wörgl (via B171)-Kitzbüel-Mittersill-Köningsleiten

Is deze route niet aan te raden vanwege het stuk Kitzbüel-Mittersill of heb je deze route nooit gereden?

Alvast bedankt!

Remco