vignet koningsleiten

• rene

De afgelopen jaren naar zell am see geweest om les te geven en daar rij ik altijd via lofer heen zonder vignet.

wat is een goede route naar koningsleiten? en hebben we vignet nodig of niet?

alvast dank.

gr. rene

• Joep

“Waar anderen stoppen, gaan wij verder”

Lekker motto als je zelfs te lui bent om ff naar Google Maps te kijken…

• gerard1808@hotmail.com

Als je bij Holzkirchen (achter Munchen) de autobahn afgaat kun je over de Aachenpas Onderaan de pas steek je als het ware de autobahn over en rijd je zo het Zillertal in, dus zonder Vignet. Prima te doen en qua tijd scheelt het niks.

• Anouk85

Wat ik mij trouwens afvroeg: Moet je je bon bewaren als je je vignet bij de ANWB hebt gekocht? In Utrecht (Overvecht) werd mij dat bij het afrekenen verteld. Anders zou ik nog een boete kunnen

krijgen als ik de bon niet kon tonen bij eventuele controle. (Maar ik heb dan wel een vignet natuurlijk)

Ik heb hier nog nooit van gehoord en ga toch al wat jaartjes naar Oostenrijk, overigens nog geen enkele keer controle gehad.

Anouk85

• Johan

Zie link voor overzicht:

http://www.asfinag.at/c/document_library/get_file?uuid=f9acc11e-63ef-41d2-966f-1610c7ece6a7&groupId=10136

• skiester

dat klinkt vrij belachelijk. Hoogstens dat als je vignet weg is of beschadigd, dat je dan kunt aantonene dat je hem toch echt gekocht hebt…

• Anouk85

Ik vond het ook al vrij belachelijk hoor. Volgens de dame in kwestie moest het echt. ach ja, we zien het wel. Het zal wel los lopen.

• Joep

Ze zeggen dat altijd bij de ANWB. Voor het Oostenrijkse vignet weet ik het niet, maar als je het Zwitserse vignet aan de grens koopt, krijg je niet eens een bon, dus dan wordt het wel lastig. Aan het Oostenrijkse vignet zit nog wel een deel wat je niet op je ruit hoeft te plakken en waar geloof ik opstaat dat je het moet bewaren.

• Anouk85

Dat laatste klopt wel volgens mij, althans ik bewaar dat in de auto. Maar ik vond het gewoon een beetje vreemd omdat ik daar nog nooit van gehoord had.

• Marinus

Snelweg betekend niet altijd vignet en voor sommige niet snelwegen heb je een vignet nodig.