Goedemorgen,
Ik zit met het volgende dilemma. Jarenlang heb ik met relatief goedkope (jas < 100 euro) skikleding nauwelijks problemen gehad. Afgelopen jaar kwam ik er in een vrij koude week toch achter dat het niet meer voldeed aan mijn eisen. Aangezien ik dit jaar 4 weken achter elkaar in Frankrijk ga skien wil ik goed materiaal (jas, broek, pullies) gaan kopen dat voldoet tijdens kou (isolerend) en warmte (ventilerend). Ik vind het geen probleem om veel geld uit te geven (kwaliteit kost nu eenmaal iets) maar wil niet gaan betalen voor een merk of hippe mode (liever niet). Wat is jullie ervaring met de onderstaande merken (deze werden mij aangeraden bij een grote skizaak in Eindhoven). Is het echt kwaliteit of betaal je vooral voor het merk/mode en sta ik straks nog steeds kou te lijden of te zweten?
North Face
Peak Performance
Salomon
Rossignol
Spyder
Schoffel
Tenson
Bij voorbaat dank.
ps. Er werd aangegeven door de verkoper dat een goede jas het meeste effect heeft als je daaronder pullies draagt die ook isoleren/ventileren. Met andere woorden, ik moet mijn katoenen pullies gaan vervangen. Klopt dit?