gvd! er ligt sneeuw dat et barst in limburg. al weken. in de alpen ook. je bent skifreak. je droomt in augustus bij 30°C van de winter. zelfs op de meest leuke BBQ verschuift het onderwerp van zuipen in de beachbar naar de alpen. ‘weet je nog?’, en al de ruige verhalen komen ter sprake: het wijf op het toilet met je zatte kop, de mist in x, de kater in y en de wind in z. alles komt reeds ter sprake in volle zomer. echte wintersportfreaks!
nu ist winter. en ferm! de enige zorg normaal is data vastleggen: de ene is bedrijfsrevisor en heeft int najaar verschrikkelijk veel werk. ik had mijn horecazaak met veel werk tss april en november, de advocaat kon in de zomer doen wat ie wou, maar de winter?…., en de arbeider moest zien dat ie genoeg vrije dagen over had om met zijn gezin leuke dingen te doen…
en hier zit ik nu: wintersport is gewoon niet aan de orde. iedere dag hoor je er meer over. zelfs diegenen die in augustus meewarig lachten met de winter, zelfs zij krijgen de snowblues! iedereen vertrekt, gaat vertrekken, is ermee bezig. fuck jong, ik kan mss wel niet dit seizoen. en ik vind het kut. heel zwaar kut. ik word er wild van!
en nu ga ik een koord zoeken, maar eerst een dikke pint drinken.
SCHOL!