snelste route en overnachtingshotel naar Berwang

  • miep

    Wij gaan in de krokusvakantie naar Berwang. Maar wat is nu de snelste route? Wij komen uit het westen van het land. Uiteraard heb ik zelf ook via de routeplanner gekeken maar ik krijg 3 verschillende routes te zien. We willen graag op vrijdag 18 februari gaan rijden en dan vlak voor Berwang nog ergens overnachten zodat we zaterdag nog maar een klein stukje hoeven te rijden. We hopen op deze manier de grootste drukte te ontwijken. s'nachts rijden is voor ons geen optie. Wie heeft een tip voor een overnachtingshotel? Alvast bedankt!

  • Marinus

    Berwang. Wordt dan de Ferpas, neem ik aan. Probeer Oy-mittelberg eens. Hotels hier.

    Ik ben zelf 2 maal in Pesion Allgäu geweest, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

    Zorg in elk geval dat je de zaterdag op tijd vertrekt. Voor 09:00 op de Fernpas, anders file.

    Marinus

  • Marloes

    Voor Berwang hoef je de Fernpas niet over dus daar hoef je geen rekening mee te houden lijkt me.

    Als je de afrit Oy Mittelberg neemt zou je ook de dorpjes Nesselwang of Pfronten eens kunnen proberen. Zitten voldoende pensions en de volgende ochtend is het nog maar drie kwartier tot Berwang.

  • Oscar

    Marloes Schreef:

    ——————————————————-

    > Als je de afrit Oy Mittelberg neemt zou je ook de dorpjes Nesselwang of Pfronten eens kunnen

    > proberen. Zitten voldoende pensions en de volgende ochtend is het nog maar drie kwartier tot Berwang.

    Die twee zou ik dan weer niet doen, want die zijn nogal toeristisch.

    Ik zou dan voor Vils of Pflach kiezen, net over de grens, of in Reutte

    (overigens ook redelijk toeristisch, heeft een eigen skigebiedje dat overigens wel Hahnenkamm schijnt te heten).

    Een andere optie is iets tussen Kempten en Oy-Mittelberg.

    groeten,

    Oscar.

  • renen

    Ik zou je hotel in Berwang bellen of je niet een nachtje eerder kan komen. Zo ver is het toch niet rijden.

    Smart hotel in Kempten is evt ook nog wel een aanrader, langs de route en dicht bij de snelweg. Ook familie kamers.

  • Marinus

    Klopt, maar je hebt nog wel de grenstunnel waarbij ze bij drukte ook de toeritdosering gebruiken.

    Marinus

  • walkon

    Wij komen regelmatig in Berwang.

    Wat ik kan adviseren is om via de A7 te rijden. In ieder geval de A8 het stuk tussen Stuttgart en Ulm vermijden. Geloof me, het kleine stukje omrijden is nog altijd beter dan op dat stuk standaard 1 uur in de file te staan.

    Overigens rijden we altijd zaterdagochtend en gaan vroeg weg. (ongeveer 04:00 uur)

    We komen dan halverwege de middag aan en dit bevalt prima. Het is nu eenmaal altijd druk, dus files helemaal vermijden zit er gewoon niet in.

    Zeker het laatste stuk na Ulm is altijd druk. Of het nu zaterdagmorgen in alle vroegte is of omstreeks de middag. Dit traject is altijd druk.

  • Edje en Co

    (tu) Wij komen (gaan) al voor de 7e keer naar Berwang Hotel Blitz ressort.

    Wij rijden tot bijna aan de grens, en gaan als toetje van de rit, richting fernpass, maar wij gaan het laatste stukje,

    via een mooie berg-binnenweg over Namlos naar Berwang. Althans de zomer ritten, NIET in de Winter,dan volgen wij de

    gewone route, ons vaste tijdstip vertrek grenspost Bocholtz aan de grens om 7.00 uur vertrekken.

    Wij zijn dan meeste keren om circa 14,00<>15.00 uur bij ons Hotel BLITZ Berwang!

    Wij gaan altijd zondags terug. (Lekker nog ff genieten van de omgeving)

    Wel rijden wij het grootste gedeelte binnendoor met oa het Zwarschwald gedeelte.

    En stappen s,middags dan ergens weer de autobahn op richting NL.

    Meestal rond 19.00 uur weer home in Limburg (onder de rook van Sittard)

    Ook nu weer staat eea op de rol van 14 augustus t/m24 aug 2014 as.

    X( ed.de.vries en Co.