welke ski-lengte kiezen ?

• atomic

Zoals in een eerder topic geschreven heb ik voor mijn vriendin een leuke aanbieding gezien voor een paar Rossignol Attraxion VI (dames ski’s)

Nu kunnen we kiezen uit een ski-lengte van 154 cm of 162 cm.

Welke lengte zouden jullie adviseren en waarom ?

Het advies van de winkel luidt :

Het is een stabiele ski en deze skies kan je makkelijk of beter

gezegd moet je een cm of 10 onder je lichaamslente nemen.

Zeker ook op hogere snelheid zal de ski zich uitstekend gedragen.

De 162 cm zal iets moeilijker bochten maken op hobbelige/buckle pistes

.

Naar mijn mening zou mijn vriendin best 162 cm kunnen kiezen omdat ze nu ook al 160 cm skiet. (Atomic C11). Maar aan de andere kant denk ik dat de Attraxion VI wel wat stijver zijn dan haar huidige skies.

Mijn vriendin is 165 cm en weegt 70 kgs. Ze heeft heeft meer dan 20 weken ski-ervaring en houdt van lekker pittig skien met middellange carve-bochten. Maar op moeilijkere pistes kan ze ook met korte bochtjes goed overweg. We skieen bijna altijd op de piste.

• x10

Gezien de ervaring van je vriendin zou ik de langere doen.

Lekker stabiel , ook op hogere snelheid (wat ze makkelijk lijkt te kunnen) en met die bochtjes op de buckle redt ze het dan ook wel.

En wat is er vervelender dan dat , als de piste ómhoog' gaat , je moet klunen of prikken. Met een langere skie kom je verder.

Ik ben zelf 160 en ski weer met een langere ski nl: 162 cm.

Succes en ik ben benieuwd wat het wordt.

Groetjes,

X10

• Bas

162

• Snowzone

Ik weet niet waar je de ski's hebt gekcoht, maar als het een winkel is met kennis van zaken zou ik eerder voor het advies van de winkel gaan, dan voor het advies van een stel onbekenden hier.

• Bas

Dank voor het evenzo makkelijk wegzetten van mensen die het beste voor hebben.

Nu on topic. Rossignol zegt zelf dat dames die goed kunnen skieen -5 tot -10 van de lichaamslengte het beste kunnen nemen. De dame in kwestie is 165. Haal daar 5 a 10 cm af en je zit op 155 a 160. Voor meer performance en doorgroeien is dus de 162 meer geschikt voor meer relaxt skieen de 154. De 154 zit absoluut aan de onderkant voor goede dames en de 162 zal je uitdagen, meer stabiliteit bij snelheid geven en de radius zal iets groter zijn. De ski heeft een relatief korte radius dus neem je hem kort dan is het meer een korte bochten ski.

• x10

(tu)

Applaus, Bas!!!!!!

X10

• atomic

Het is de set van 162 cm geworden. De argumenten die X10 en Bas aandroegen kwamen overeen met mijn eigen idee.

Ik ben het niet met helemaal met Snowzone eens. De verkoper van de winkel is in principe voor mij net zo'n onbekende als de mensen op dit forum. Natuurlijk ga ik er vanuit dat de verkoper wel kennis van zaken heeft. Maar op dit forum zijn voldoende mensen met een bovenmatige interesse voor ski's en alles wat daar mee te maken heeft. Dus hecht ook waarde aan de tips die hier gegeven worden.

Natuurlijk heb ik vooraf zo mijn eigen mening en het is dan wel prettig dat die mening door X10 en Bas wordt gedeeld. Ook de mening van skiester in een eerder topic heb ik meegenomen in de beslissing.

We gaan de ski's vrijdagavond ophalen.

En dit zijn ze : klik-klik

Bedankt allemaal.

• skiester

mooie ski's. Ik heb zo'n idee dat het allemaal goed gaat komen!X(

• x10

Een mooie stoere vrouwelijke ski,(tu) qua uiterlijk.

Heel veel plezier ermee.

• atomic

x10 Schreef:

——————————————————-

> Een mooie stoere vrouwelijke ski,(tu) qua

> uiterlijk.

>

>

> Heel veel plezier ermee.

Wat dat betreft past de ski wel bij mijn vriendin :)