Pralognan, is het wat?

• lizette

Met 8 ervaren skiërs willen we in het dorp Pralognan gaan verblijven . We weten dat het een pitoresk dorpje is met een klein skigebiedje maar dat je ook van hieruit in Courchevel en/of Paradiski/La Plagne kan gaan skiën. Wie heeft deze trip weleens gemaakt vanuit Pralognan, is het een heel gedoe of een fluitje van een cent? Nog tips? Thanks

• JW

Ik ken Pralognan alleen van bergwandelen. Als jullie auto's bij je hebben lijkt het me geen enkel probleem. Met een half uurtje ben je in Champagny (La Plagne) of Courchevel/Bride les Bains (3V).

De buslijn Moutiers - Pralognan gaat volgens mij ook via Champagny, maar die zal niet zo vaak per dag gaan. Maar met een groepje lijkt een taxibusje ook goed haalbaar. Afgelopen jaren gaf een zesdaagse skipas voor Pralognan volgens mij ook toegang tot beide grote skigebieden, dus misschien zijn er nog meer mogelijkheden.

Het lijkt me wel een hele boeiende bestemming (Dorp ligt prachtig middenin het Parc National de Vanoise, en er is toch een mooi hoogteverschil van zo'n 1000 m. Met de beide grote skigebieden naast de deur mogelijkheden genoeg !

Het plaatsje is bij de meeste skiërs onbekend.

Het zou erg leuk zijn als je na je vakantie hier wat terug zou melden (liefst met foto's, maar zonder zou ook al heel mooi zijn) !

• SanneV

Nou als gevorderde skier of boarder wil je toch echt aan de pizte zitten en zeker niet steeds onderaan beginnen!!!

ook heb ik ik nog nooit van pralognan ofzo iets gehoord kan haast niet boeient zijn. Mijn tip, ga gewoon lekker aan de piste zitten en dan zit je ook niet zo ver bij de aprresski vandaan, zeker niet onbelangrijk!!!!

misschien is gerloss wat voor jullie?

• Marlene

Vergeet niet dat je vanuit Bride les Bains toch een half uurtje in een eitje moet zitten voordat je boven bent in Meribel. En daar begint het dan pas, dus weer eerst een lift in voordat je ook maar een meter geskied hebt.

• JW

Eerst een lift in, en dan pas skiën, komt volgens mij wel vaker voor. Tsja, je moet er soms iets voor over hebben om een leuke skidag te beleven.

Het valt ook wel mee. Om half negen op pad, en om half tien op de piste. Dan kun je nog met gemak het hele gebied door. En bij hele goeie omstandigheden heb je met een groepje ervaren skiërs ook nog een leuke lange dalafdaling terug naar BdB.

• Marlene

Ik hoef niet persé met m'n neus op de piste te zitten, maar als ik eerst een half uur moet rijden naar BdB, vervolgens nog een half uur in dat eitje om in Meribel uit te komen, dan ben je dus een uur op weg voordat je eindelijke een lift in kan. Dat zou ik dus iets te veel van het “goede” vinden.

Dan moet Pralognan wel heel veel te bieden hebben…

• JW

Eerst een uur op weg om ergens op de latten te komen leek me lang geleden ook niks.

Totdat ik voor de eerste keer deelnam aan een off piste-week in Tignes. Ondanks de prima omstandigheden daar gingen we na een dik pak verse sneeuw gewoon een dag naar Les Arcs, omdat daar de sneeuw nog veel beter was.

Daarna werd het steeds meer een gewoonte om als je ergens zat, ook andere gebieden te gaan bezoeken. Of vanuit een centraal gelegen plaats elke dag een ander gebied, soms best op een klein uurtje rijden.

Als je de smaak te pakken krijgt wordt dat heel gewoon, en levert het je een bijzonder afwisselende en avontuurlijke skivakantie op.

Bovendien heb je veel meer keuze qua uitvalsbasis. B.v. zo'n mooi pittoresk dorpje in Pralognan, of ergens “in the middle of nowhere” in de natuur etc.

Dat soort dingen moet je eigenlijk eerst een aantal keren gedaan hebben om te ervaren hoe het bevalt.

Maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk !

.

• lizette

Alvast bedankt voor jullie reakties. We hebben de tijd van apres-ski in de skihut, Oostenrijk en ‘kilometers-maken’ inmiddels gehad en gaan inderdaad voor een afwisselende, avontuurlijke, pittoreske vakantie.

• Janneke

Ben reuze benieuwd, en hoop net als JW dat je hier straks een reisverslag (met foto's) plaatst.

• JW

O n g e l o f e l i j k, wat een fout antwoord op de vraag

…Met 8 ervaren skiërs willen we in het dorp Pralognan gaan verblijven . We weten dat het een pitoresk dorpje is met een klein skigebiedje maar dat je ook van hieruit in Courchevel en/of Paradiski/La Plagne kan gaan skiën. Wie heeft deze trip weleens gemaakt vanuit Pralognan, is het een heel gedoe of een fluitje van een cent? Nog tips? Thanks…

Als straf zou ik je een zware huttentocht door de Dolomiten willen opleggen. :D