Autovignet Oostenrijk

• spoof

Hey allen.

Binnenkort vertrekken we op skivakantie richting Söll in Oostenrijk.

Kan mij iemand vertellen of wij al dan niet een autowegenvignet moeten kopen als wij via Kufstein naar onze bestemming rijden?

Groeten Marc

• Mike123

Tot Küfstein-Sud hoef je geen vignet te hebben.

Aangezien je voor Söll afslag Küfstein-Sud neemt heb je geen vignet nodig.

• spoof

Ok, bedankt voor de info

Groeten Marc

• Fischer

Via de site van de ANWB:

• Op de A12 van de Duitse grens tot Kufstein‐Süd wordt het ontbreken van een vignet

voorlopig gedoogd in afwachting van een definitieve beslissing over vignetplicht op dit

traject. Voor dit gedogen kan de ANWB geen verantwoordelijkheid nemen.

Zie ook:

http://www.asfinag.at/index.php?idtopic=209 :

Ist die Autobahn bis zur ersten Abfahrt nach der Grenze vignettenfrei?

Nein, die Vignettenpflicht gilt ausnahmslos ab der Staatsgrenze

• Ewald

LS.

Kun je redelijk makkelijk zonder gebruik van de Oostenrijkse snelweg naar Au toe rijden?

Of kun je Bregenz beter mijden?

Bedankt

• Joep

Koop toch een vignet. Kost een tientje. Kan je rijden waar je wil.

• tante betje

Ja hoor, je komt prima zonder vignet naar Au, via de Bregenzerwaldstrasse (wegnr. 200). In Bregenz de bordjes "Bregenzerwald' volgen, dan kom je er vanzelf, via een nieuwe tunnel in de buurt van Wolfurt/Schwarzach.

Of je Bregenz moet mijden, mwah. De ander optie (met vignet) is door de Pfändertunnel. Op drukke tijden/dagen is het overal druk, dan staat er file voor de tunnel en is het door de stad ook stapvoets. Toch geven wij meestal voorkeur aan dat laatste, maar dat is persoonlijk.

• Oekoe

Ik koop altijd een vignet. Ookal heb je het wellicht niet nodig. Als het namelijk druk is en je wilt wel een andere route ofzo dan heb je het weer wel nodig. Qua geld maakt het ook niet zoveel uit want een vignet is niet duur voor oostenrijk voor 10 dagen.

gr

• y.brom

welke soll vanaf kufstein zuid moet je een vignet hebben. ga j e naar soll brixemtal heb je er geen nodig. gr y.brom

• Peddy

Je kunt ook via de afslag Kiefersfelden door Kufstein heen naar het Skiwelt gebied rijden. Dit is een goede optie wanneer het druk is. Heb het een keer gedaan met mijn ouders Zij reden via de snelweg en ik ben binnendoor gegaan. Was een half uur eerder in Ellmau