Vrijdagmiddag vertrekken wij met de auto naar Bormio. nu vraag ik mij af wat is de snelste route met al die “pakken” sneeuw in die hoek? en al die passen nee geen skipassen.
Volgens mij Basel=>st moritz=>Tirano=>Bormio
of………
Wij zijn 2 jaar geleden nog ietsje verder door gereden, naar Santa Catarina Valfurve ofzo, kwamen trouwens nog wel nederlanders tegen daar. Wij zijn via Landeck gereden, door oostenrijk dus, en dan Livigno maar ik weet niet of dit een goede keuze was. Kan je wel vertellen dat je een heel stuk 2 baansweg hebt, dat schiet niet op. Wij hebben 's nachts gereden en hebben er 15 uur over gedaan, achteraf wel spijt dat we toch niet via Zwitserland zijn gegaan en dan een stukje met de trein, dan kom je meen ik vlak bij Zernez uit. Maar het stukje Zernez naar Bormio gaat ook niet echt vlot, zeker niet als je bij de tunnel (1 baans) moet wachten.
Ik kan het beste van Basel naar Lugano rijden en dan naar Bormio.
Het is mischien 100 km verder, maar je moet geen treintunnel, autotunnel en bergpas nemen.
In tijd spaar je in de winter sowieso 1 uur uit, bij drukte zelfs 2u.
Trek ook even na of het druk word bij de Gottard pas, daar kan je ook wel eens stil staan… .
Kortste maar lastigste weg:
Van Klosters (ingang treintunnel) tot Bormio doe je in theorie 2,5u over 140 km.
Maar trek hier maar een uur of 4 voor uit!
inderdaad via Lugano had ook ik ook al over nagedacht. maar het “lijkt” wel heel ver om.Maar bergpassen naar 2300 mtr. met sneeuwval en 2 kotskinderen achterin is ook geen feest.Vereina tunnel lijkt mij niets naar Bormio. moet je nog langs Livigno en bergweggetjes
waarom Bormio
-ik hoop rustig vergeleken met de bekende Oostenrijkse skigebieden.
- niet zover rijden hahaahh wel als je via Toscane moet etc.
-klein gebied maar wel met wereldbeker afdaling dus ik zal de tijd alvast op scherp zetten voor de wedstrijdskiërs de week erop.
-we gaan met 4 kleine kids appartement naast de gondel op het middelstation italiaans zonnig terras, loopbandje, en kleine liftjes voor die smurfen.
- goedkope skipas die week jajaja ik ben een hollander.
- en ik weet al maanden gewoon dat dit jaar kerst 2009 niet zoveel sneeuw ligt in de meeste Oostenrijkste gebieden.
-en in Bormio meer dan 1mtr ligt en de hele week zon.
-lunch pizza en 20 bier (want dan hoef je geen helm op omdat je recreatief bezig bent)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?