Tip: Gele polariserende zonnebril

• Janneke

Remco, ik draag eigenlijk altijd een skibril, alleen bij heel mooi weer zet ik 'm op mijn helm, net als jij… maar dan is het wel prettig om een goeie zonnebril te dragen tegen de schittering van de zon.

Dus je kan wel zeggen “mensen, koop nou een goede goggle, en niet van die goedkope zooi” maar ik vind juist dat je een goggle + zonnebril zou moeten hebben, dan ben je op alle omstandigheden voorbereid.

• ikke

Ook bij zon en strakblauwe lucht heb ik een goggle, anders moet ik om de haverklap stil staan om de tranen uit mijn ogen te vegen. Met bewolking/sneeuw inderdaad een gele op.

• Janneke

Ik heb ook snel last van tranende ogen door de wind en kou. Maar daarom heb ik een speciale sport zonnebril, die overal goed afsluit (dus eigenlijk een soort van ieniemienie goggle).

• Chris (die andere)

Ik zie het nut van polariserend i.c.m. gele lenzen niet zo in.

Gele lenzen zijn vooral nuttig bij bewolkt weer terwijl polariserende glazen vooral nuttig zijn bij zon i.c.m. schitteringen door vocht (wegdek, wateroppervlak).

Lijkt me een moeilijke combinatie in brillen ?!

• JosA

gele bril werkt ook goed als je in de nacht aan het rijden bent tegen de schittering van de tegenliggers.

Ik dacht dat het onzin was totdat ik een keer een nightvieuw bril op heb gehad met gele glazen. scheelt veel. Ik weet niet op dergelijke bril polariserend is

groet,

• haai

oranje glazen bril is beter….

met gele glazen zie de yellow snow niet…

• nancy

Ik heb 3 jaar geleden een heeeele dure zonnebril aangeschaft in een rijk verleden, die ook super geschikt is om te te skien.

Ging ook 2 jaar geweldig, alleen dit jaar hadden we zoveel sneeuwval dat ik steeds de goggle op moest en het zicht was slecht. Daar heb ik dus een goedkope van (25-30 euro) Maar wat kost dan een goede??

• Juud

Ik word vaak een beetje dizzy als het wat bewolkt is of als het sneeuwt of mistig is. Kent iemand dit? Help hiervoor ook een polariserend zonnebril?

• Olga

Ja dat ken ik, (en meer mensen ook) kijk hier maar:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=171600&t=171600

Of zo'n bril zoveel zicht verbetert, dat dit verschijnsel niet meer optreed, weet ik niet. Anders ga ik er ook voor!

Olga

• Wim Slootmaker

Waarde Bert,

Gaarne verneem ik (dichtstbijzijnde) winkel Bergen NH dan wel Alkmaar

Voor de te nemen moeite kun jij bij voorbaat verzekerd zijn van mijn dank

Groet/Wim