Skien 26 maart hinterglemm

• Nathalie

Hallo!

Wij gaan 26 maart 6 dagen naar hinterglemm. We zitten in hotel sonnalp. We zijn beginnende skiers (in december voor het eerst geweest, naar kirchberg)

Is dit een leuk gebied voor ons? Wat zijn de leuke apresski tentjes? Hotel ok? Bedankt voor de hulp!

Groetjes nathalie

• rudi

een juiste keuze voor een beginnende skier

en in hinterglemm kan je uit de bol gaan in de goasstal

kijk maar eens op http://www.goass.at/

echt de max daar

• edwin

Maar ja, of er nog sneeuw ligt op 26 maart in Hinterglemm…?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet, Edwin

http://www.snowrepublic.com

• K.K.

Dat moet je vragen voordat je geboekt hebt….

denk ik…

26 maart… ik denk het wel met de hoeveelheden die er nu liggen/vallen.

In S&H sneeuwkanonnen ze zich suf. Ze gaan er prat op dat ze 90%

voorzien van surogaat.

Voor een beginner is het gauw goed.

Overigens viel me wel op dat niet iedere blauwe

piste voor een beginner te doen is (zoals mn vriendin kan bevestigen.)

iig. Apres ski is oke.

K.K.

• noortje

Hi,

Hinterglemm leuk gebied, je gaat wel een beetje aan de late kant.

Restlsaufen is dan (denk ik) al geweest: afsluiting van het skiseizoen, de nederlandse week is een week eerder vlgs mij en daarna sluiten de meeste apres ski plekken. goasstall zal dan dicht zijn verwacht ik.

ik ga nu al een jaar of 4 twee weken eerder, rond 14 maart, en wij hebben echt ongelooflijk veel en goede sneeuw gehad vorig jaar bijvoorbeeld (2 dagen volle bak ak sneeuwde het, temperatuur rond - 20 graden, erg koud dus), het jaar ervoor was het echt warm en zijn we naar solden gegaan..

Ik kom al ruim 20 jaar in het gebied, en bevalt nog steeds goed.

je zal je er zeker vermaken, mits het weer nog een beetje goed is, niet te warm!

succes en veel plezier.

• Nathalie

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik hoop dat wen nog lekker kunnen (apres)skien!

• adrie

hinterglemm is een fantastisch skidorp maar als je pas 26 maart gaat is de kans 99.9% dat je er niet meer kan skieen. dan is er namelijk geen sneeuw meer. veel plezier daar.

• skiester

1. ze is 2 jaar geleden al geweest, bericht stamt uit 2009!

2. vaak valt in maart nog heel veel sneeuw, dus waar jouw opmerking op slaat weet ik niet: hoogstens kun je de dalafdaling op je buik schrijven…

• K.K.

Bril-jantje…

En ik maar denken iemand gebruikt mijn alias… K.K.

maar nee hoor 2009…

Welkom in 2011….

Maar goed voor de mensen uit 2009 ik zeg de wijlen VIPBAR

Gr.

K.K.

• ronaldski

Ik ben er afgelopen week geweest. Het was veel te warm en de sneeuw was van een bedroevende kwaliteit, veel te weinig, ‘s morgens hard en ’s middags pap. Gevorderde skiers kunnen daarmee nog wel uit de voeten maar voor beginners is het minder leuk.

Natuurlijk kan het weer voor 26 maart nog omslaan, maar dan moet het gedurende enige tijd behoorlijk gaan vriezen om de ondergrond af te koelen en moet er een forse dump sneeuw vallen. Maar ik heb er weinig geloof in.

Verder zijn Saalbach en Hinterglemm leuke en gezellige dorpen.