Kan iemand mij vertellen hoe ik de binding van mijn Rossignol PMC 2000 kan verstellen voor de juiste schoenmaat?
Denk niet dat de verzekering gaat vragen waar de bindingen zijn afgesteld als er iest gebeurd……Ik heb er geen bewijs van dat het bij een skizaak ofzo is gedaan iig.
je zou het zelf even kunnen proberen, ken de bindingen niet maar die van mij zijn makkelijk te verschuiven. Als je ook nog je gewicht etc wil instellen zou ik het wel door een vakman laten doen. Anders schieten ze uit als je dat niet wilt of nog erger ze blijven vastzitten!
Maar even bij de plaatselijke skizaak langsgaan of op locatie in de Alpen even laten doen. Neem wel je schoenen mee voor de maat!
Hoi mensen,
!!! Het afstellen van de skischoen maat heeft ook gevolgen voor de afstelling van de openspring waardes !!!
Voor het afstellen van de binding (openspring getal) heb ik een handige tabel die volgens de ISO-standaard tot een waarde komt.
Hierbij zijn belangrijk:
-Type skier: beginner, gevorderd, expert
-Lichaamsgewicht
-Lichaamslengte
-Leeftijd
-Zoollengte (staat op de zijkant van je skischoen)
Wil je deze hebben? Laat dan even een email adres achter dan stuur ik je de tabel op.
Groeten,
Arjan X
Wij kregen bij het afstellen van de binding een soort kassabonnetje mee met de gegevens van het afstellen erop. ook werd ons gezegt dat we dit altijd mee moesten nemen op vakantie ivm. verzekering waneer er iets gebeurd. Of het waar is????? geen idee, maar we nemen het wel altijd mee voor de zekerheid.
ik hoor idd ook vaak dat je het vooral moet laten doen, omdat verzekeringen lastig doen anders. Dus, ik heb mijn bindingen twee jaar achter elkaar laten afstellen door een professional. Kreeg daar geen bonnetje van, maar hij stelde wel exact de waardes in die ik zelf uit soortgelijke tabel als die van Arjan X had gehaald…
Sinds die tijd doe ik het lekker zelf, tenzij ik materiaal huur natuurlijk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?