Elmau wat niet te missen

• Mark

Nog iets meer dan 2 weken en dan vertrekken we voor het eerst naar skigebied Wilder Kaiser. We verblijven in Ellmau in een appartement aan de piste van de hausberg. Onze kinderen 6 en 8 krijgen les in Ellmau. Waarschijnlijk bij Schischule Top. Wie heeft er leuke tips voor mooie skiroutes, uitdagende pistes, leuke lunchplekken, apres ski borrel, leuke activiteiten, eetadressen voor de avond, wandelingen etc. Of spreekt het gebied voor zichzelf en is er overal wel wat te beleven en het overal lekker eten?

Naast ons gezin gaan er nog enkele gezinnen met hele kleine kinderen (w.o. een tweeling van bijna 2) mee. Is er een leuke plek waar de skiers en niet skiers met kinderwagens kunnen afspreken om te lunchen of samen te borrelen aan het eind van de skidag?

We hebben er ontzettend zin in!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Prettig weekend!

• Peddy

Aaai appartement aan de piste van de Hausberg, hoe heet het appartement. Ik lees iets over kinderwagens. Ik neem aan dat je dan op de Kirchbichl zit. Op de Kirchbichl zelf is niet veel te beleven dus zal je toch naar het dorp moeten. Ik zou dan wle de auto nemen want het is een aardig klim weer naar boven zeker met een kinderwagen. Top skischool zeker doen goede skischool. Na afloop kunnen jullie dan wat drinken bij Widauer.

Leuke lunchplekken in het gebied:

Jochstubn (wel druk) Brixen/Scheffau

Salvenstadl Hopfgarten

Frank alm Brixen

Hausleitenstubn Ellmau

Hausberg Going

Restaurant Ellmau :

Gasthof Au Ellmau

De Alm Ellmau ( veel nederlanders in carnavalstemming , moet je van houden)

Hermann

Apres Ski:

Fabels nederlands eigenaar en iedere week Rob Ronalds

Memory Pub

de Alm

Widauer

Skiroutes :

Spreekt in principe voor zich. Ellmau bevind zich aan de rand van het Skiweltgebied. Vanuit Scheffau kun je je tochten door het gebied plannen. Over het algemeen veel blauw en rood.

Mocht je nog speciefieke vragen hebben dan hoor ik het wel. Zit er in de periode overigens ook .

• Donna

Bevestig wat Peddy zegt..wou er graag nog een paar toevoegen:

Restaurant Ellmau:

Lobewein (dorp)

Buchinger stuberl voor een fondue avond (wel reserveren, dorp)

..nog een paar lunchplekjes

Treichlhof Going - Ellmau (Astberg aan de piste, ook mogelijk met auto of taxi s'avonds)

Hochswendt (beneden aan de Schmiedalm afdaling)

Ruebezahlalm (afdaling Hartkaiser)

Holzalm Brixen (mijn persoonlijke tip, typische ouderwetse hut, Holzalm Afdaling)

Après ski

Hexenhausl (beneden aan de Hartkaiser)

Top ski school doet veel voor de kinderen. Het terras van Widauer ligt aan de oefenweide van Top. Ideaal voor degene met de wandelwagens. Tip Snowtubing, echt lachen, maar ik geloof dat de kinderen bij Top zowiezo een keer gaan snowtuben als afsluiting. (dat was bij ons zo)

Ik zit er trouwens ook in die periode, wie weet :-)

• William SX10

Sluit me geheel aan bij Peddy en Donna!!

Apres ski bij de Alm vind ik persoonlijk het leukste, niet TE uitbundig, maar wel gezellig :)

• Mark

Inderdaad aan de Kirchbichl. We hebben enkele appartementen in Berghof. Gelukkig hebben we ook auto's tot onze beschikking. Wandelen naar het dorp c.q. een ontmoetingsplaats is dus moeizaam? Geen wandelpaden nabij? Dat is jammer.

Bedankt voor alle andere tips. Zeer bruikbaar allemaal!

We zijn er ontzettend blij mee.

We zijn aan het aftellen. Nog 13 nachtjes slapen…..

Hartelijke groeten.

• Donna

Berghof is wel perfect ‘s morgens…dan is ’t gewoon skien onder doen en zo naar de verzamelplaats van de TOP skien. En je stopt ook weer voor de deur als je terug komt! (…alleen moet jij nog wel je kinderen ophalen bij TOP)

Trouwens, een goede wandeling naar/van het dorp is goed voor je beenspieren. En je kunt altijd nog een taxi terug nemen…kost echt maar een paar euro.

Zei de optimist!! ;-)

Still 19 days to go…..

• Mark

Dat klinkt erg prettig! De kinderen skieen voor het 3e jaar in de sneeuw en hebben ook lessen op de hollandse rollerband gehad dus hopen wij ze na de les op de skies mee te kunnen nemen via de Hausberg. Tenzij ze bekaf zijn natuurlijk.

Dan wordt het even met de auto op en neer. En wandelen is ook een lekker warming up of cooling down; zei de andere optimist ;-)

Maar dat ski in ski out vanuit Berghof klinkt als muziek in de oren!

Nog 11 nachtjes te gaan…..

Onwijs fijne wintersport!