Miski schreef:
> Het commerciele blijft altijd de boventoon voeren.
Goh, raar zeg… Het zijn toch ook gewoon ondernemingen die geld moeten verdienen?
Vee mensen willen Nederlandse skileraren. Elke vraag creëert zijn eigen aanbod. Het zou mij niet verbazen als 9 van de 10 Nederlanders zegt: liever een wat minder goede Nederlandstalige skileraar dan een goeie die alleen het plaatselijke dialect brabbelt. Dan moet je niet raar opkijken dat skischolen voor de topperiodes ad-hoc personeel gaan zoeken. Je gaat toch geen hele sloot leraren het hele seizoen in dienst nemen als je de helft alleen maar gedurende de kerst en de krokus nodig hebt?
Ik kan me voorstellen dat het begeleiden van kleintjes op de oefenweide nu niet iets is waar je je Anwarter voor moet hebben. Van dergelijke leraren verwacht ik dat ze, naast dat ze kunnen skiën, ook allerlei andere vaardigheden hebben (zeg maar wat je verwacht van een leidster in een kinderdagverblijf). Zo'n Anwarter zegt mij dan eigenlijk niet alles. Vraag is vervolgens of ze die andere vaardigheden dan wel hebben…
Ik vind het enerzijds een dubieuze oproep van deze skischool, maar je weet niet wat er achter zit. De conclusie “Anwarter niet vereist=slechte skischool” is al te makkelijk getrokken als blijkt dat volgens Oostenrijkse regelgeving ook zonder Anwarter les gegeven mag worden aan kleine kinderen.