HH serfaus of Fiss???

• Densie

Was ik nog een keertje weer.

Ik zit toch echt nog met een dilemma.

Ik heb op dit moment 2 opties voor de krokus. 1 keer voor een appartement in Serfaus en 1 keer voor een appartement in Fiss.

En ik kan maar niet kiezen……..Wij hebben ook 3 kinderen van 9, 6 en 4 jaar oud. Beide appartementen liggen vrijwel in het centrum, kanttekening is wel dat t appartement in Serfaus wel een stuk duurder is.

Kan iemand mij met dit (luxe) probleem helpen??

Is Fiss echt zo uitgestorven? Gaan we ons daar vervelen? Ik weet wel dat er bv in Serfaus ook een schaatsbaan etc is, maar ik vraag me af als die kinderen de hele dag in de skiles zitten of er wel zoveel tijd overblijft (en energie..) om nog allerlei andere dingen te doen??

Ik moet vandaag beslissen, wie helpt?

• Helga

Ik zou lekker voor de goedkope optie gaan! kids zijn denk ik aan het einde van de dag uitgeteld, en als je toch een keer wilt schaatsen ga je ff met de auto, zover rijden is het niet. en allebei hebben ze een leuk kinderland op de berg.

• JW

Die vraag stelde je ook medio januarie, en werd oen uitgebreid van adviezen voorzien. Daar zou ik me op baseren

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=174147&t=174147

Als het financieel veel uitmaakt, en je vindt dat van belang, zou ik zonder meer voor Fiss kiezen. A.b.s.o.l.u.u.t g e e n s l a a p d o r p, maar dat is al vaak genoeg gezegd.

• Densie

Dat klopt, maar de meningen lopen natuurlijk wel uiteen, dus ik weet het gewoon even niet…..nou ja, ben wel blij dat ik in elk geval nog iets heb kunnen vinden op zo'n korte termijn voor de vakantie begint

• Janneke

Ik ken beide dorpen niet persoonlijk, maar op basis van alles wat ik erover gelezen heb hier, maakt het volgens mij echt niet zo veel uit voor jullie met 3 kinderen. Dus zou ik voor de goedkoopste optie in Fiss gaan. Desnoods rijd je een keer naar Serfaus.

Het beeld dat ik heb - als het om de verschillen tussen beide dorpen gaat - is dat Serfaus vooral bekend staat om het bruisende nachtleven, en is het nachtleven in Fiss wat beperkter… maar met 3 kinderen, ach.

• DucatiF1

Kies voor Fiss. Kinderland is makkelijk bereikbaar zonder lang in de liften te zitten. En dan op dinsdagavond naar de Nightflow op de Moseralm bij Fiss incl. eten. Vinden de kids prachtig om te zien. Veel plezier

• Aldo

Tja ach ik heb in serfaus gezeten in d e3e week december.

daar was het inderdaad levendig, zelfs al in die week. Maar ik zit niet echt te wachten op schreuwende dronken hollanders op straat om 2 uur snachts.

Ik zou dus je geld in de pocket houden en lekker naar Fiss gaan.

de skischool in serfaus is top voor kinderen maar wel erg massal !

• Marinus

Aldo schreef:

>

> de skischool in serfaus is top voor kinderen maar wel erg

> massal !

En heeft als voordeel dat het op 2000 meter ligt en dus een betere sneeuwkwaliteit heeft als het kinderland in Fiss, op 1500(?) meter.

Mittelabfahrt aan het eind van de dag daarentegen is in Serfaus een ramp. Alles komt tegen 15:00 naar beneden.

Marinus

• Helga

kinderland Fiss ligt op 1550 meter, lijkt me nu niets uitmaken qua sneeuwkwaliteit. is nu gewoon goed. Die show dinsdagavond is echt leuk met als afsluiting vuurwerk. ze organiseren bijna elka avond wel wat in Fiss, ook rodelen, dus genoeg te doen. niet langer twijfelen —> Boeken!!!!

• Lonneke

Niet alleen Fiss organiseert dit soort dingen, maar ook in Serfaus heb je de Adventure Night met vuurwerk, rodelen, Essen mit den Sternen, etc.