Winterporter heeft hoger IQ

• Arjan

Joost,

Ik dacht alleen in de studio, maar m'n geheugen (zo bleek ook uit de test) is nogal slecht ontwikkeld

Algemeen: Zou het kunnen zijn dat hoger opgeleiden meer te besteden hebben en dus vaker op wintersport kunnen gaan?

Nee, hoger opgeleiden hebben gemiddeld meer te besteden en kiezen daarvoor voor duurdere locaties terwijl laag opgeleiden met Sunweb gaan

;)

• skiester

K*T kom ik aan met m'n master degree, heb ik net een vakantie bij sunweb geboekt voor de meivakantie…:? Zal wel komen omdat ik blond ben. :D

• JW

Toch wel confronterend, zo'n thread.

• atomic

Ik ben wel heel laag opgeleid. Rotterdam ligt zelfs nog onder de zeespiegel.

Maarja mijn ouders hadden geen geld om mij hoger (bijvoorbeeld in de Alpen) te laten opleiden. Zelfs een middelhoge opleiding in Sauerland of net boven de zeespiegel Valkenburg zaten er niet in.

Vandaar mijn compensatie-drang om in de winter een a twee keer naar Val Thorens te gaan. :)

• Marinus

Gausse kromme met sigma grenzen, ja en?

'k Kan d'r ook niets aan doen dat ik ruim boven het gemiddelde zit :D

Overigens is er m.i. inderdaad een verband tussen wintersport, IQ en salaris.

Ik denk dat Jan Modaal er moeite mee heeft om in de Krokus met 2 kids naar Oostenrijk te gaan, financieel gezien.

Hoger IQ –> betere opleiding –> betere baan –> hoger salaris –> vaker op wintersport.

Marinus

Lies, damn lies, statisticians

• Saskia

Nou, als ik naar de Nederlanders in de gemiddelde après ski tent kijk kan ik niet anders dan concluderen dat het IQ niet bepaald heel hoog is.

Groeten van Saskia, die ook après ski als specialiteit heeft :-)

• Bert

Heb je ergens een Apres-ski-leraar-opleiding om in de wintersportplaatsen als apres-ski-leraar te mogen werken ?

Graag een opleidingsinstituut op minimaal HBO niveau want als wintersporter heb ik een bovengemiddeld IQ.

Ik ben echter bang dat gaandeweg het seizoen de IQ-testen steeds een lagere eindscore gaan opleveren.

:-) :-) :-)

Gr

Bert

• Arjan

Nog wat meer Marinusiaanse logica. IQ test vraag 57: welke logische gevolgtrekking is juist ?

A) Hoger IQ –> betere opleiding –> betere baan –> hoger salaris –> vaker op wintersport

B) Hoger IQ –> meer onafhankelijk –> meer echtscheiding –> meer alimentatie –> minder op wintersport

C) Lager IQ –> wit Jan Modaal salaris + zwart de bijbeun inkomsten –> leef er lekker op los –> polonaise, Frans Bauer, vol gieten –> meer op wintersport

D) Who cares, op de piste ziet het zwart van de idioten met een IQ lager dan 52

• germie

Volgens mij zit de gemiddelde wintersporter boven Jan Modaal. En de gemiddelde persoon die boven Jan Modaal zit, heeft ook een wat hoger IQ.

Overigens, ik geloof dat 125 academisch niveau is. Dan zou je verwachten dat het iq van de wintersporter in Courcheval hoger is dan 125 :D

• germie

Dan ben ik zeker een uitzondering, want ik ben toevallig met Sunweb weggeweest. En dat wederom naar alle tevredenheid. Zelfs vroeger nog met jongerenreizen meegeweest, toen nog onder de naam GoGo.