Winterporter heeft hoger IQ

• Joep

Zojuist is het eindelijk onomstotelijk vast komen te staan in de nationale IQ-quiz. Mensen die op wintersport gaan hebben gemiddeld een hoger IQ dan mensen die dat niet doen (117 vs. 113).

Hmmm deze post verraadt dat ik naar die onzin zit te kijken… :o

• skiester

ja dat blijkt. Joep de winterporter weet niet eens hoe hij winterSporter moet spellen. Lekker IQtje Joep!! :D

• kootje

Altijd al gedacht dat bij niet wintersporters een draadje los zat. ;-)

• Marinus

117 zou ik niet echt trots op zijn Joep :D

Marinus

• Joep

Hoezo? In de winter zijn er ook porters hoor!

• Joep

Dan stel je toch hoge eisen aan jezelf. Kijk maar eens op deze site:

http://encarta.msn.com/media_461540296/Distribution_of_IQ_Scores.html

• Jeroen

Gaan er dan straks mensen op wintersport om hun cv op te poetsen?

Geen goede ontwikkeling hoor..

…“bij gebleken gelijkwaardigheid geniet de kandidaat die regelmatig op wintersport gaat de voorkeur”…

• K.K.

Joep,

als jij nou wintersporter af bent dan gaat het IQ aan beide kanten omhoog.

K.K.

• Arjan

Joep heeft het verkeerd, want wat ‘ie er niet bij zet is dat hij deze conclusie trekt op basis van de score van de groep mensen dat gister mee deed in de uitzending. Deze groep was niet bepaald een representatieve samestelling van de Nederlandse bevolking. Er zat een vak pokeraars, een vak zwangere vrouwen, een vak bouwvakkers, een aantal BN’ers, een groep extravagenten die voor de uitzending het nog even met elkaar gedaan hadden. En de personen die uit die vakken op wintersport gaan bleken iets beter te scoren 117 - 113

Als we dit forum als representatief kunnen beschouwen voor de gemiddelde wintersporter, dan weten we al dat we eigenlijk niet boven de 100 komen

Eens kijken of Conny van Breukhoven ook dit jaar weer op wintersport gaat…..

• Joostdej

@ arjan:

Ik heb begrepen ( ik viel in de uitslag) dat dit ging om de mensen dit via internet hebben meegedaan. Dus, een stuk meer mensen dan dat er in de studio zaten. Dus misschien ook wel meer een doorsnee van de bevolking.

Algemeen:

Zou het kunnen zijn dat hoger opgeleiden meer te besteden hebben en dus vaker op wintersport kunnen gaan?