het plaatsen van een reactie op de site van de reisorg.

• Alice

Nou het is weer lekker hoor, ik plaats meestal na de vakantie een reactie op de site van de touroperator. Daar ik altijd tevreden was over Sunweb heb ik nooit een negatieve reactie geplaatst, dat was dit keer wel anders. Dus ook nu mijn reactie cq. ongenoegen gespuit op het forum van hen. En echt ik heb niks onhebbelijks gezegt hoor.Wat denk je ……. krijg ik een mail terug dat ze mijn reactie wel erg negatief vinden en eerst eens willen kijken of ze de reactie wel plaatsen???????? Ik vraag je wat is dit nu voor een valse reclame op die site dus alleen positieve ervaringen mogen erop? Nu wordt mij opeens een heleboel duidelijk, nu begrijp ik ook waarom er nog geen reacties op stonden en ik begrijp nu ook hoe sommige acco's aan zo'n hoge waardering komen die misschien wel helemaal niet terecht is. tot op dit moment is de reactie nog steeds niet geplaats en ik trek dan ook ten zeerste in twijfel of dat uberhaupt wel zal gebeuren.

• JW

Weinig kans, Alice.

Zo'n “forum” is meestal puur bedrog (waar je altijd zelf aan meegewerkt hebt, zonder dat te beseffen).

En ieder die bij Sunweb naar een acco zoekt ziet dus vrijwel alleen maar positieve reacties, goeie beoordelingen enz. Die beoordelingen kunnen ze ook net zo manipuleren als ze willen…

Beoordelingen op Zoover, Vakantiereiswijzer etc. zijn neutraal, die zeggen me altijd wel wat. Vooral als het er veel zijn dan krijg je toch een beetje een gemiddelde.

• claudia

Je kunt hier je beklag kwijt. Zijn wij gewaarschuwd.

• K.K.

Kom op niet zo naief.

Gewoon niet meer boeken met Sunweb. Klaar.

K.K.

• Alice

Klopt helemaal wat jullie zeggen, ik heb de reactie idd. ook geplaatst onder vakantriereiswijzer. Trouwens de acco was Des Lacs in st. Sorlin 'd Arves.

• Janneke

Ik ben het met JW eens… commerciele reisorganisaties zullen natuurlijk alleen positieve reacties plaatsen. Onafhankelijke forums zoals zoover en vakantiewijzer zullen zowel positieve als negatieve reacties plaatsen. En zelfs dan moet je alles met een korreltje zout nemen (op bijv. kieskeurig.nl worden heel veel reacties namelijk geplaatst door werknemers van een bedrijf/merk om een bepaald product maar zoveel mogelijk te promoten, het lijkt een willekeurige reactie van een koper/gebruiker, maar dat is dus niet altijd zo).

Tja, het niet plaatsen van een negatieve reactie… Eerlijk? Misschien niet. Begrijpelijk? Ja.

• Helga

daarom boek ik al een hele tijd niet meer bij een reisbureau….. zoek zelf wel een acco ergens (particulier en dus vaak goed!). Afgelopen jaren in supermooie appartementen gezeten, alles erop en eraan voor niet teveel geld.

• Linda

Ik zou denk ik toch een verklaring van sunweb vragen, zeker omdat je ook regelmatig positieve reacties geplaatst hebt! Ze zouden je nu toch moeten compenseren.

• William SX10

Ben ik het niet geheel mee eens….

Je mag dus alleen positieve reacties plaatsen?? Dat is pas beknopt!! Wie gelooft zoiets?? Baal altijd van zulke organisaties, gooien je plat met reclame, maar een eerlijke reactie mag schijnbaar niet!! Ik ben het met je eens dat het begrijpelijk is dat ze het niet willen, maar pretendeer dan ook niet een “ forum” waar iedereen zijn zegje mag doen, dan heeft sunweb in deze het probleem ook niet!

• Janneke

William SX10 schreef:

>

> Ben ik het niet geheel mee eens….

>

> Je mag dus alleen positieve reacties plaatsen?? Dat is pas

> beknopt!! Wie gelooft zoiets?? Baal altijd van zulke

> organisaties, gooien je plat met reclame, maar een eerlijke

> reactie mag schijnbaar niet!! Ik ben het met je eens dat het

> begrijpelijk is dat ze het niet willen, maar pretendeer dan

> ook niet een “ forum” waar iedereen zijn zegje mag doen, dan

> heeft sunweb in deze het probleem ook niet!

Volgens mij zijn we het dan wél eens?!

Ik bedoelde nl. niet dat ik het eens ben met dat je alleen positieve reacties mag plaatsen, ik bedoelde dat ik het eens was met JW's opmerking dat zo'n forum vaak puur bedrog is omdat reisorganisaties alleen positieve reacties op hun site willen, en dat daarom dus waarschijnlijk de negatieve reactie van Alice geweerd wordt.

Juist daarom zijn de beoordelingen op de websites van reisorganisaties dus geen weergave van de werkelijkheid, en zullen de beoordelingen op websites als zoover en vakantiewijzer in ieder geval een stuk betrouwbaarder zijn.