Weer thuis

  • Alice

    Zaterdag 17 jan. jl. zijn we vertrokken naar les Sybbeles te weten St Sorlin ‘d Arves, we hadden daar een appartement voor 8 personen gehuurd met ons 4 en dus op zich in mijn beleving ruimte genoeg. na een voorspoedige reis kwamen we ron 16.30 uur aan in St Sorlin We moesten een uur voor aankomst bellen met de hostess die ons aangaf dat de schuifpui open was en de sleutels op tafel lagen. tot hier toe klopte alles. Maar toen….. na even rond gekeken te hebben kwamen we tot de ondekking dat er hier en daar nogal wat happerde aan de door ons gehuurde acco toiletbril beneden totaal afgebroken fonteintje beneden in het toilet helemaal aan gort er misten hele stukken porcelein en de kraan lag helemaal los koelkast van boven vol met scheuren waar de voedselresten van de vorige gasten nog inzaten lekker onsmakelijk, oven smerig en in deze staat onbruikbaar broodrooster snoer totaal versmolten en neit te gebruiken open haard nog vol as en en allemaal as op de grond verder erg smerig in het hele appartement. We hebben daarop natuurlijk meteen kontakt gezocht met de hostess die wel even kwam, ze gaf aan dat ze op de hoogte was van de mankementen maar de eiegenaar het nog niet had gerepareerd, waarop wij aangaven dat we niet van plan waren om in deze “zwijne stal”onze vakantie door te brengen ze gaf aan dat er verder niks vrij was maar dat we ons sávonds maar moesten melden bij hotel L Etendard daar zou de hostess zijn die over deze zaken ging zo gezegt zo gedaan, naar een overloos lang gesprek en in de eerste instantie weinig begrip van haar kant had ze dan toch een oplossing we konden de volgende vertrekken naar l’Oree des Pistes een andere acco ( zo 1e skidag naar de haaien i.v.m. verhuizing) daar aangekomen zag het appartement er prima uit dus daar onze intrek genomen. Wat de hostess niet had verteld dat ten tijde van ons verblijf daar er dat moment een universiteit zat met…. 800 studenden op zich niks mis mee zei het niet dat ze tot s'nachts 4.30 uur de geluidsinstalatie op vol hadden aanstaan dit alles speelde zich af recht boven ons hoofd. Volgende dag aan de betreffende personen gevraagt of ze vanaf een uur of 00.00 uur de muziek wat zouden willen dimmen er werd druk ja geknikt maar aan de gezichten zagen we dat ze nee dachten. Resultaat volgende nacht weer geen slaap gehad. Ook de manager van de acco was geenzins van plan om hier iets aan te doen. weer de Hostess gebeld van onze reisorganisatie de enige optie was….. terug naar de oude locatie waar inmiddels de toiletbril hersteld was. zo gezegt zo gedaan alles was nog stuk maar 1 voordeel we hebben wel kunnen slapen. Nu het skieen ja dat was gewoon natuurlijk weer heerlijk lekker veel geskied en dan vergeet wel weer snel je andere leed, maar leuk was het niet hoor. St Sorlin is een leuk dorpje alleen als door slecht weer de Vallons dicht zit ben je alleen aangewezen op St. Sorlin en daar ben je nog wel een keer uitgeskied. maar dat was gelukkig maar 1 dag dus hebben we wel heerlijke tochtjes kunnen maken. Het weer???? wisselend mar beslist niet slecht eesrte dagen half bewolkt met de 2e dag s'nachts flink pak sneeuw overdag zon de darop volgende dagen redelijk veel zon, alleen de laatste dag veel sneeuw en wind wat het skieen niet mogelijk maakte maar dat is overmacht en daar heeft niemand de hand in. Conclusie skieen was zalig acco waardeloos en St. Sorlin ….. nee daar zullen we niet gauw weer naar toe gaan.

  • atomic

    Wat een nachtmerrie. Samen met 800 studenten in een appartementen gebouw.

    Gelukkig hebben jullie wel lekker kunnen skieen. Via welke reisorganisatie hebben jullie dit geboekt ??

  • Helga

    Met welke organisatie heb je dit geboekt? Collega van me had ook zoiets dergelijks, en die heeft nu een zaak lopen.

  • skiester

    idd: welke organisatie? Ik zou hier een zaak van maken. Je komt tenslotte om te skieen en niet om te verhuizen. Gatverdamme.

  • Janneke

    Pfff, wat een drama…. in ieder geval fijn dat jullie nog een beetje skitochtjes hebben kunnen maken. Ben ook benieuwd welke reisorganisatie dit is (want dan ga ik daar nóóit boeken).

  • japie

    typisch gevalletje van goedkoop is duurkoop.

  • Alice

    Vind het lullig om ze een trap na te geven want we zijn al 5x met hun geweest altijd okee.en…… hebben voor 14 maart ook bij hun geboekt, maar ik wil het wel zeggen Sunweb. het meest rottige aan dit verhaal is dat we net een hele rot tijd hadden gehad mijn schoonvader is 30 dec. overleden en we echt het idee hadden we gaan er even tussenuit maar goed dat heeft niks met de reisorg. te maken.

  • Janneke

    Niet persé. Ik ben ooit met een groep van 50 man naar St. Jean d'Arves geweest, zelfde skigebied, ander dorpje. Reis was georganiseerd door Sportiek. We betaalden allemaal dezelfde prijs, maar de ene helft zat in een aftandse acco met erg weinig ruimte waarbij je op een matras op de grond sliep of in de woonkamer op een slaapbank waar de veren uitstaken. De andere helft sliep aan de overkant van de straat in een gloednieuw appartementencomplex. Zelfde groep, zelfde prijs… maar totaal verschillende acco's.

  • Alice

    Nog nooit met hen problemen gehad hoor, zowel zomer als winter. natuurlijk is 1000 euro incl skipas niet de hoofdprijs voor 4 pers. maar dat houd niet in dat dat je in zo'n “zwijnezooi”tercht hoeft te komen.

  • Janneke

    Fijn te horen dat het eerdere keren wel altijd okay is geweest. En vervelend dat als je er na een rot tijd even tussenuit wilt, dat je dan zoiets meemaakt.

    Maar die vakantie in maart wordt vast stukken beter… kun je daar vast weer naar uitkijken.