Dolomiten in de mist

• atomic

We zijn vanmorgen terug gekomen van onze vakantie in de Selva in de Dolomiten. De weersomstandigheden waren niet perfect maar wel winters. Soms wat zon, veel verse sneeuw en vooral veel mist en bewolking.

Het hotel en vooral het eten was prima. We hebben wel lekker geskied en genoten van de omgeving als die te zien was :)

Een uitgebreid verslag volgt later.

het Sella massief is prachtig ! (zegt men….)

• maarten

ik ben nog in st Christina mooi weer en veel zon 23-1 weinig zon geen mist 24-1 redelijkveel zon vandaag 25-1 alleen maar zon vrgr maarten atomic schreef:

>

> We zijn vanmorgen terug gekomen van onze vakantie in de Selva

> in de Dolomiten. De weersomstandigheden waren niet perfect

> maar wel winters. Soms wat zon, veel verse sneeuw en vooral

> veel mist en bewolking.

>

> Het hotel en vooral het eten was prima. We hebben wel lekker

> geskied en genoten van de omgeving als die te zien was :)

>

> Een uitgebreid verslag volgt later.

>

> href=“http://smg.photobucket.com/albums/v632/dolorich/?action=view¤t=P1010114.jpg” target=“_blank”>

> het Sella massief is prachtig ! (zegt men….)

• Donna

Klopt! Vandaag ook een heerlijk skidagje gehad, met veel zon!

…en Atomic, is toch weer een rede om terug te komen, niet? ;-)

• atomic

Het skien in Selva en omgeving is me goed bevallen, dus we zullen daar vast nog wel eens terugkomen.

• skiester

En… nog gorilla's gezien? ;-)

• Arjan

Dat komt er nou van als je 3V links laat liggen atomic

Maar ook met mist kun je nog mooie foto's scoren

• atomic

Arjan schreef:

>

> Dat komt er nou van als je 3V links laat liggen atomic

>

Skieen blijft natuurlijk een winterse buiten aktiviteit. Maar volgens de update op http://www.les-alpages-de-reberty.com/wp/ is het in de 3V niet veel beter:

“Vannacht en vanochtend heeft het weer gesneeuwd. Er is ongeveer 30 cm gevallen. In de loop van de ochtend en in het begin van de middag kwamen er wat opklaringen. De meeste opklaringen waren van korte duur en werden afgewisseld met wolken en mist. Het zicht was slecht en er was nauwelijks wind. In verband met lawinegevaar waren alle liften naar de toppen gesloten en daarmee ook de verbindingen met de andere plaatsen in de 3-Vallées. Vanaf 2000 meter is de onderlaag op de pistes in ijs overgegaan als gevolg van de regen van gisteren. Hier boven op ligt een dikke laag nieuwe verse sneeuw. Aan het einde van de dag nam de bwolking verder toe en begon het weer licht te sneeuwen. De temperatuur is een paar graden onder nul”

• claudia

Hallo Atomic,

Ik vind het fijn dat het je is bevallen in de Dolomieten. Zonde dat het weer tegen zat. Zeker een keer teruggaan, hopelijk heb je dan ook het heerlijke italiaanse zonnetje.

• JW

Dat is geen best nieuws uit 3V. Zo'n ijslaag tot 2000 m kunnen ze volgens mij de rest van het seizoen last van houden. Alle verse sneeuw die valt is er in no time weer afgeskied. Zo'n laag kwam, in de keren dat ik er was, vooral nog weleens voor in het dal van Meribel Mottaret.

Ik was best benieuwd hoe je dit gebied zou vinden in vergelijking met 3V, maar voor een goeie vergelijking heb je niet echt de kans gehad. Jammer.

• Arjan

Ik begrijp het atomic, je hebt zelfs de weergoden in 3V boos gemaakt met je afvallige gedrag. Je wordt bedankt !