lengte carve ski

• Marijke

Ik heb via een kennis carve ski's beta atomic 9.20 x gekregen. De lengte van deze ski's is 160 cm.

Mijn lengte is 1.80 cm en mijn gewicht is 79 kg.

Ik heb ongeveer 8 weken ski ervaring.

Is de lengte van de ski's goed genoeg? Kan iemand me hierbij adviseren?

• Harry H

Marijke, daar kun je best op skien hoor, maar voor een optimaal gebruik zou 1.70 volgens mij nog beter zijn. Dit was mijn vorige ski ook en ik heb me daar prima op vermaakt.

• Bas

20 cm te kort

• Piet

de1 zegt te lang, de ander zegt te kort en weer een ander zegt prima. wie zal het zeggen wat het beste is. persoonlijk denk ik prima lengte.

• DooV

Prima.

• skiester

Normaal gesproken zegt men voor doorsnee carve ski's: eigen lengte min 10-15 cm. Dus eigenlijk zijn ze iets te kort. Maar je eigen skitechniek kan afwijkingen hebben: dus ik zou zeggen: gewoon proberen, en ze zijn te kort als je last hebt om ze stabiel te houden op hogere snelheden.

• Bas

“en ze zijn te kort als je last hebt om ze stabiel te houden op hogere snelheden.”

9.20 van een paar jaar oud is per definitie niet stabiel te houden op hogere snelheden. Maar ik zal niks meer zeggen over de peperkoek die Atomic in deze skietjes stopt.

• skiester

:D daar heb jij dan weer gelijk in. Echter de realiteit is dat de meeste mensen niet hard genoeg een bocht omgaan om dat te merken. Verder is de realiteit dat Marijke deze skies nou eenmaal heeft en ze ze toch pas wegdoet als ze het zelf voelt, en zo zou het ook moeten zijn…..

• Marijke

Dank je wel voor de reacties!

Zo te zien is er verdeeldheid over welke lengte goed is.

Nou ja, ik ga het maar proberen en als het niet fijn is dan huur ik een paar ski's. Trouwens, meestal ga ik voor de rode pistes en niet voor de max. snelheid.

• Helga

Nieuw stopwoordje van je?