Verbod op kinder draag rugzak bij het skiën?

• jolanda

Hai kootje

Ja moet vrijdag weer naar de tandarts en dan weer foto maken en kijken of er al een kroon op kan.En bij Jouw dan

• Joep

Ik vind die mensen ook debiel. Het verbieden ervan lijkt me echter een hachelijke zaak. Was het niet vorig jaar dat er een vader en een kind zijn verongelukt met sleeën. Moeten we dat dan ook maar verbieden?

Met 200 km/uur door Duitsland razen met de kinderen achterin: ook verbieden?

Elders op het forum wordt gesproken over te vergaande betutteling. Daar lijkt mij dit een voorbeeld van.

• nancy

Ja, Joep!! dat moeten ze ook verbieden!

Een kind kiest hier niet bewust voor, die is afhankelijk wat de ouders in hun malle kop halen.

Ik vind dit zeker geen vorm van betutteling!! (over de schoolplicht bedoel je)

En een max. van 140 km p/u lijkt mij ook een prima idee met kinderen op de achterbank!

• Danielle

Niet te geloven!!!! Mijn kleine is nu 6 maanden en ik kan echt niet wachten tot hij op de ski's staat, maar op deze manier….. NOOIT!

Snap die mensen echt niet!

• Jeroen

Ha! Dat had ik ook, tot vorige week. Onze Pepijn bleek met 3,5 jaar een ware Tomba:

• Hakke

Toen onze oudste 16 maanden was hebben we in Canada en de VS in de zomer gelopen in de bergen. Kind in de rugdrager en het was zomer en dus ruim boven nul maar…..op het eind van de wandeling huilde hij want wat bleek hij was echt onderkoeld.. Dus als je je kind meeneemt met skien dan is onderkoeling een heus probleem en de val al dan niet veroorzaakt door een ander daar praat ik niet eens over. Ik vind persoonlijk dat je het niet kan maken,

• JW

Vind ik een moeilijke, Joep.

Ik erger me steeds meer aan de overal intens toenemende betutteling.

Een klein kind bij het skiën meenemen in een draagrugzak vind ik, net zoals jij zegt, volslagen debiel. Zoiets doet een normaal denkend mens niet, want zo'n kind raakt onderkoeld. Maar of je daar nu weer aparte wetgeving voor zou moeten maken ? Het lijkt me dat het liftpersoneel hem toegang zou kunnen (en moeten) weigeren, of de pistedienst hem van de piste zou kunnen sturen, op grond van de algemene regel dat je anderen niet in gevaar mag brengen.

Sleeën met een kind op de slee lijkt me geen abnormaal gedrag. Maar als je daarbij idioot gevaarlijke dingen doet word het anders. Maar dat geldt toch voor alles wat we doen ?

Persoonlijk vind ik het ook volslagen idioot dat wintersporters, al dan niet met kinderen achterin, met idioot hoge snelheden naar hun wintersportbestemming scheuren, links en rechts inhalend als echte coureurs, en dan trots zijn dat ze weer een nieuw record hebben gebroken :o . Maar daarvoor hebben we verkeersregels en snelheidslimieten. Wie lak heeft aan verkeersregels brengt niet alleen zijn eigen kinderen op de achterbank maar ook andere weggebruikers in gevaar.

• christophe

is het de bedoeling dat ik hierop antwoord?

allez, eenmalig…

wat ik gevaarlijk vind, zijn die hoge schoenen op wielen of sardienendooskes met een motor in, die zich op het linkerrijvak willen laten gelden. op de ring rond keulen, een botsing van 4: een fiesta, een wagon r + en een yaris. de eerste wagen vd 4 was een 3-serie.

wat is er wsl gebeurt: de 3-serie op het linkerrijvak moet plots in de rem, de drie daarop volgende koekendozen met de remmen van een oude, verroeste racefiets rijden roemloos achterop. vwalla ‘kettingbotsing’.

trouwens als je zelf tijdig rechts gaat, hoeft niemand je rechts voorbij (wegcode?).

ach dat hele geitenwollen gesok kan mij maar matig boeien.

zal ik volgende keer met ‘snaat’ het CO2-vliegtuig nemen, JW?

case closed, en nu ga ik wandelen - zonder helm - met een kind in de rugzak :-D

• kootje

Afgelopen donderdag is de klus geklaard. Dat wil zeggen de wortelkanaalbehandeling, er zat al een kroon op. Tevens een of ander staafje geplaatst wat de restant van de ontsteking moet verwijderen. En nu maar hopen dat dit afdoende was.

• JW

Typisch dat je je hierop aangesproken voelt ! Als je daarmee bedoelt dat de verkeersregels volgens jou “iets voor anderen” zijn, bedacht door "geiten-wollen-sokken-dragers, tsja, dat is dan blijkbaar jouw opvatting. Ik dacht dat ik op een voorbeeld van Joep reageerde :?