Gekopieerd van de KLM website:
<<
Regeling voor ski’s en snowboards onder het gewichtsconcept:
Wanneer uw bagage en ski- of snowboarduitrusting samen meer wegen dan 20 kg, wordt er over uw ski- of snowboarduitrusting een voordelig vast overbagagetarief berekend. Voorwaarde hierbij is wel dat de uitrusting zelf niet meer weegt dan 20 kg. De tarieven vind u in de tabel Sportuitrustingen. Voor elke kilo die uw ski- of snowboarduitrusting meer weegt dan 20 kg betaalt u tevens het reguliere overbagagetarief.
Regeling voor ski’s en snowboards onder het stuksconcept:
Een ski- of snowboarduitrusting wordt beschouwd als één bagagestuk. Wanneer u boven op de maximaal toegestane gratis hoeveelheid bagage een ski- of snowboarduitrusting meeneemt, kunt u gebruik maken van het speciale voordelige tarief. Deze tarieven kunt u vinden in de tabel Sportuitrustingen. Voor extra uitrustingen gelden de reguliere overbagagetarieven.
>>
Als ik dit goed begrijp is het bij het toepassen van het gewichtsconcept voor de kostenberekening niet belangrijk uit hoeveel stuks je skiuitrusting bestaat en bij toepassing van het stuksconcept wordt je uitrusting als zijnde 1 stuks beschouwd.
Ik kan niet beoordelen welk concept voor jouw reis van toepassing is. Het lijkt me raadzaam om met deze kennis de klantenservice nogmaals te benaderen. Volgens mij kan je je schoenen apart van ski's en stokken aanbieden.
En vertel straks hier eens hoe het skien in een donker??? Zweden gaat.