Ski uitrusting in vliegtuig

• Anna

Hallo,

12 februari vliegen wij met KLM naar Zweden voor onze wintersportvakantie.

De ski uitrusting moet ik van te voren aanmelden en mij verteld bij de klantenservice dat de uitrusting (skiës, schoenen en stokken) in één tas (dus als één stuk) verpakt moeten zijn….

Waar vind ik een tas waar zowek die skiës als de schoenen inpassen of zijn er ook andere optie's te bedenken, gaarne tips!!

BVD Anna

• Maarten J

Gekopieerd van de KLM website:

<<

Regeling voor ski’s en snowboards onder het gewichtsconcept:

Wanneer uw bagage en ski- of snowboarduitrusting samen meer wegen dan 20 kg, wordt er over uw ski- of snowboarduitrusting een voordelig vast overbagagetarief berekend. Voorwaarde hierbij is wel dat de uitrusting zelf niet meer weegt dan 20 kg. De tarieven vind u in de tabel Sportuitrustingen. Voor elke kilo die uw ski- of snowboarduitrusting meer weegt dan 20 kg betaalt u tevens het reguliere overbagagetarief.

Regeling voor ski’s en snowboards onder het stuksconcept:

Een ski- of snowboarduitrusting wordt beschouwd als één bagagestuk. Wanneer u boven op de maximaal toegestane gratis hoeveelheid bagage een ski- of snowboarduitrusting meeneemt, kunt u gebruik maken van het speciale voordelige tarief. Deze tarieven kunt u vinden in de tabel Sportuitrustingen. Voor extra uitrustingen gelden de reguliere overbagagetarieven.

>>

Als ik dit goed begrijp is het bij het toepassen van het gewichtsconcept voor de kostenberekening niet belangrijk uit hoeveel stuks je skiuitrusting bestaat en bij toepassing van het stuksconcept wordt je uitrusting als zijnde 1 stuks beschouwd.

Ik kan niet beoordelen welk concept voor jouw reis van toepassing is. Het lijkt me raadzaam om met deze kennis de klantenservice nogmaals te benaderen. Volgens mij kan je je schoenen apart van ski's en stokken aanbieden.

En vertel straks hier eens hoe het skien in een donker??? Zweden gaat.

• Arjan

Gaaf juist, skien in Zweden. Ga je naar Are ? Je plaatst toch wel een verslag met wat foto's op dit forum hoop ik ? Ik wil er alles over weten.

• Marinus

Kun je je skischoenen (in een goede tas) niet gewoon met je normale baggage inchecken? Als ik zie wat anderen soms inchecken, dan ben ik altijd erg bescheiden.

Marinus

• Janneke

Ik zou toch nog even navragen of je de skischoenen niet apart mag aanleveren, en dan de ski's en stokken in een skitas. En zoals Marinus schrijft, anders de skischoenen evt. als gewone bagage aanleveren. In dat geval thuis wel even wegen, zodat je weet hoeveel kilo's je nog in je koffer kwijt mag.

• Snowzone

Een ski- of snowboarduitrusting wordt beschouwd als één bagagestuk. Dus je mag je schoenen en ski's apart aanleveren. Er staat niet dat ze je als 1 bagagestuk moet verpakken.

als je een skitas zoekt waar je je schoenen ook in kunt doen, zie hier:

http://www.dakine.com/ski/bags/

• Anna

Bedankt voor alle tips! Het lijkt mij ook dat je het wel apart kan aanbieden maar die snuiters bij de klantenservice denken???? het niet…..Ik bel de reisorganisator maandag nog wel even, en anders gaan de schoenen gewoon als handbagage mee en doe ik twee paar skiës in één skitas en bied dat aan als zijnde de skiuitrusting (nog voordeliger ook….)

Ik begrijp dat er een aantal mensen hier nieuwsgierig zijn naar de ervaringen in Zweden (Are) dus zal bij thuiskomst een reisverslagje vermelden hier….ben zelf ook erg beniewd hoe het zal zijn!

• Ronaldski

Op je e-ticket staan de letters PC voor stuksconcept (piece concept). Daarbij gaat de skiuitrusting ten koste van een koffer. Ik weet niet hoe het bij de KLM zit, maar van de week bij Air Canada mochten de schoenen en de ski's + stokken ieder in een aparte tas zitten. Ik zou in ieder geval nog even goed de website van KLM bestuderen of anders bellen.

In het algemeen wordt er door carriers steeds meoilijker gedaan.