Hoi,
Ben begin deze maand naar Quatre Vallées, Zwitserland geweest.
Over dit gebied heb ik op m'n blog een verslag geschreven, met veel foto's:
http://skijon.blogspot.com/2009/01/quatre-valles-zwitserland-super-skin.html
Groetjes,
Jon
Mooi verslag, goed verzorgd, mooie foto's, geeft toch een totaal andere indruk van het gebied dan ik totnutoe uit verhalen van kennissen die er regelmatig komen had opgebouwd.
Dat beeld bestond toch meer uit veel nadelen, zoals:
- erg druk, zo zou je voor de Mont Fort nummertjes moeten trekken en dan soms een paar uur later pas naar boven kunnen,
- soms slechte verbindingen tussen gebieden,
- nogal es matige sneeuwsituatie,
etc.
Uit jouw verhaal krijg ik toch andere indrukken. Vooral het grote aantal ski-routes (die zo te zien ook nog vrij rustig zijn) lijkt me aantrekkelijk. En natuurlijk had je geluk met de sneeuw. Was er nu buiten de piste ook nog wat leuks te beleven, of heb je na je mooie avonturen van vorig jaar op dat gebied nog andere plannen ?
- Kan me voorstellen dat het bij de Mont Fort wel eens druk is hoor. Ik zat nu in de week na oud en nieuw, dus dat is denk ik zo'n beetje de rustigste week van het jaar. Ik vond het al druk als ik niet meteen de gondel in kon stappen.
- De verbindingen tussen de gebieden zijn niet altijd super, dat ben ik wel met ze eens, in 3V in Frankrijk is dat bijvoorbeeld veel beter. Maar echt slecht vond ik ze ook niet. Soms zijn het slepertjes met een vlak pad - voor skiërs geen probleem, maar voor boarders misschien wat vervelender.
- De sneeuw: daar hadden we dan gewoon geluk mee.
Ja die skiroutes, ik vond ze echt fantastisch, en een groot pluspunt.
Buiten de piste nog niks gedaan dit seizoen, en helaas ook nog geen toerski plannen…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?