schoenen kopen Serfaus. Tips???

• Annelies

Wij rijden zaterdag naar Serfaus. Ik heb vanwege mijn koude voeten probleem (zie eerdere post) besloten om ter plaatse schoenen te kopen met een verwarmingssysteem. Helaas worden dit soort schoenen niet verhuurd.

Ik ben een beginnend skier, dus nog nooit eerder skischoenen gekocht, heb grote voeten,(maat 42) en ben wat groter en zwaarder ‘gebouwd’. Ik heb dus het idee dat een damesschoen mij niet zal passen.

Voordat ze mij daar straks met allerlei wijsheden bombarderen, zou ik graag nog wat tips van jullie meenemen? Budget tot 300€??

P.s. ik weet inmiddels dat Strolz het beste merk is, maar gezien mijn skikunsten en budget ben ik daar nog niet aan toe….

• Joep

De wijsheid die hier altijd wordt rondgestrooid is: passen, passen en nog eens passen. Het zou denk ik mijn keuze niet zijn om in een wintersportdorp skischoenen te kopen (misschien ten onrechte maar ik vrees wel dat je daar de hoofdprijs betaalt), maar het voordeel van het wel doen is dat je schoenen echt kunt proberen. Ik weet niet inhoeverre ze het je toestaan maar als een paar mooie schoenen op het oog hebt kun je vragen of je ze even kunt proberen.

Overigens is een budget van €300 voor speciale schoenen misschien wat krap. Dat Strolz het beste merk is hoor ik voor het eerst (maar what do I know). Er zijn in ieder geval zat andere merken die ook goede schoenen maken.

• Helga

Ik heb ook maat 42 en heb een smal herenmodel genomen. Dames skischoenen gaan niet altijd tot maat 42 en het ligt ook maar net hoe ze vallen. en inderdaad heel veel passen!!! wellicht mag je ze een dagje testen? weet je gelijk of ze goed bevallen!

• Maartje

Mijn vriend heeft een paar jaar geleden ook in Serfaus schoenen gekocht. Is heel goed bevallen! 1e dag veel passen in de winkel en het best zittende paar gekozen. 2e dag uitproberen. Terug naar de winkel en knelpunten aangegeven: zooltje aangemeten. 3e dag opnieuw proberen. Terug naar de winkel en knelpunten aangegeven: buitenschoen op knelpunten verwarmd (hele nacht). 4e dag ‘s ochtends schoenen ophalen en opnieuw proberen. ’s Avonds wederom terug naar de winkel en nog een keer buitenschoen “uitgedeukt”. 5e dag weer op skieën en toen eindelijk geen knelpunten meer. Terug naar de winkel en de schoenen betaald.

Ik weet helaas niet meer welke winkel het was, er zitter er daar natuurlijk meerdere. Hij zat dacht ik naast de Spar….

• Marion

Dat is Patscheider, halve dorp is van deze meneer…..

Geloof dat het een Intersport filiaal is.

• DucatiF1

Verwarmings systeem voor in skischoen is los te krijgen vpor ca 150 euro. Is een batteyrpack die je achterop je skischoen kan bevestigen en een verwarmbare schoenzool die je in skischoen doet. Dus pasbaar in alle skischoenen.

• Erna

Klinkt goed, wat een service. Dan weet je wel zeker dat ze echt goed zitten en heb je er jaren plezier aan. Mag ik vragen wat dat nou ongeveer gaat kosten (ligt natuurlijk ook wel aan het merk etc. maar een prijsindicatie), want mij lijkt dat zo ook wel wat.