Kom op mensen. Wie weet er nog......

• Bert

een 4 persoonsappartement of 2x een kamer.

Wij willen nog een lang weekend gaan skiën met mijn zwager en schoonzus.

Voor de periode van 5 maart t/m 10 maart in een redelijk sneeuwzeker gebied. Géén voorkeur land.

Echter: Mijn zwager is beperkt in zijn mogelijkheden (amputatie been boven zijn knie) Hij skiet elk jaar (Sölden, Flachau) maar e.e.a heeft zijn beperkingen. Het acco/gebied moet daarom aan de volgende voorwaarden voldoen.

- Acco niet ver van de lift(en)

- Gebied moet te skieën zijn zonder gebruik van sleepliften.

- Sneeuwzeker (voor zo ver dit mogelijk is)

- Veel blauwe pistes

Dank en groeten

Bert

• Jeroen

ik zeg Zell am See. Daar zijn nauwelijks sleepliften te vinden. Het naburige Kaprun ('best wel' sneeuwzeker) kent er wel een flink aantal, maar daar hoef je natuurlijk niet heen.

Uit eigen ervaring, kom er net afgelopen zondag van terug, Appartementhotel Post (http://www.appartementhotel-post.com/) is één van de mooiste accommodaties die ik de afgelopen jaren heb gezien. 150m van de gondel (geen idee of dat te ver is) en praktisch midden in het gezellige centrum van de stad…

Succes met je zoektocht!!

• Helga

Ik zeg Fiss, zoek dan wel iets heeeel dicht bij de gondel. Er zijn nauwelijks sleepliften.

• kootje

Ik zeg Les Arcs, en dan Les Alpages de Chantel 1. Let op 1. niet in 2 want dan moet je dit jaar nog een klein stukje de weg oversteken. Je zit direct aan de piste en kan zo naar de liften skiën. Geen sleepliften. Het hele gebied is te skiën op blauwe pistes. Ik zou dit niet zeggen als ik niet ieder jaar een gehandicapte skiër in Chantel op zo'n zitski zie, die zelfs in Chantel 2 zit, maar geholpen wordt om dat kleine stukje de weg over te steken. Succes met zoeken.

• RD

st Anton (4 sleep in het gehele gebied, gemakkelijk te vermijden zonder het gemis van leuke/mooie afdalingen)

• bBagheera

Hotel montanara in Flachau ligt geloof ik aan de piste en lift (als je de foto ziet). Gewoon bellen of ze plek hebben, ze hebben verschillende soorten kamers en suites.

• Skimanski

Steinplatte. Geen sleepliften.

• Moni

Ja, helemaal mee eens de steinplatte in Waidring. Inderdaad geen sleepliften, veel blauw.

En de accomodaties liggen allemaal niet ver van de gondel naar de berg. Je zou zelfs de auto voor de “deur” van de gondel kunnen zetten.

En zeer sneeuwzeker (sneeloch)

Laat even weten wat het geworden is.