Sneeuwcondities half maart SkiWelt Wilder Kaiser

• JWP

Beste lezer,

Wie kan mij een ervaring geven wat je kan verwachten als je half maart gaat skieern mbt sneeuw en condities van de pistes.

Op de site van Skiwelt staat dat zij tot eind maart de pistes beschikbaar hadden om te skieen.

Door omstandigheden moeten wij nl uitwijken naar die periode.

Dank voor uw reactie.

• K.K.

Het kan vriezen of dooien.

Ben 2 jr geleden in Gerlos geweest half maart toen was het 15 graden in het dorp en een week later sneeuwde het als een idioot.

duss.

K.K.

• dr

even in mijn glazen bol kijken: ik zie, ik zie heeeeeel …………………

sneeuw.

Grapje hoor, moet kunnen.

Vaak wezen skiën tot eind maart. Geen problemen destijds,

• anne

Net zoals hier he.

Morgen doen we de elfstedentocht op de schaats

• Jessica

Vorig jaar naar wilder Kaiser geweest, laatste week dat de liften open waren.. prima sneeuw, veel beter dan de week in februari toen het 15 graden en zonnig was! Je weet het dus nooit!

• JW

Het gebied, vooral de dalstations, ligt vrij laag. Dat is een risico.

Maar maart is vaak ook de maand met de meeste sneeuw.

Je moet dus een beetje geluk hebben, maar de kans op redelijke tot goeie omstandigheden is groter dan 50%.

• remco

JW,

Skiwelt in maart gaat prima.

Veel keuze tussen leuke acco.

Evt kun je bijvoorbeeld op hoogte gaan slapen (voorbeeld is kraftalm bij itter boven).

Dalafdalingen zijn niet perfect en deels dicht als het te warm is.

lekker rustig en je kan veel kms maken.

heb er 2 jaar geleden veel lol gehad in maart,

vrgrt

Remco

• Simone

Ik ben er drie keer geweest nu in maart en alle drie de keren hebben we prima kunnen skiën. Blijft een kwestie van geluk hebben natuurlijk.

• Helga

Vorig jaar rond half maart was het te warm, heb zelf een dag met hoge temperaturen gehad en echt slush puppy sneeuw. 2 dagen later werd het kouder en ging het sneeuwen. je weet het dus nooit. Ben het met JW eens dat lager gelegen gebieden, of lager gelegen pistes een wat groter risico met zich meebrengen. Zolang er genoeg hooggelegen pistes zijn, zou ik me niet te druk maken.

• AJ

Misschien is het een optie om nog niet te boeken maar te wachten tot vlak voor vertrek.

Rond die tijd is er plek zat.

Gr Anne Jan