Tips Villard de Lans

• Petr@

Hallo prikkers, na 2 jaar niet skiën gaat het gelukkig weer gebeuren. Over een week ga ik een paar dagen naar Villard de Lans om eindelijk weer eens te gaan skieën. Dit keer met man, maar zonder kinderen. Heeft iemand nog tips voor dit skigebied? Weet Oscar misschien nog iets bijzonders te melden over dit gebied? Groetjes Petra

• Oscar

Petr@ !!!

Ik dacht al dat je tegelijk met de UEX van de aardbodem verdwenen was…:)

Met Villard-de-Lans kan ik je niet helpen wat betreft eigen ervaringen. Ik weet alleen dat het een “on-Frans” skigebied in de buurt van Grenoble is (wellicht dus in het weekend druk). Echte dorpen, vrij laag gelegen (2050 m is het hoogste punt), drie afzonderlijke gebieden (naast Villard-de-Lans ook Autrans en Lans-en-Vercors, niet aaneengesloten).

Skiën schijnt daar overigens bijzaak te zijn, Villard-de-Lans is zo'n beetje de Franse tegenhanger van Seefeld; in VdL doen ze vooral aan “ski de fond” (langlaufen); daarvan hebben ze meer dan 400 km routes.

http://www.villarddelans.com

Bonnes vacances,

Oscar.

• Petr@

Haai Oscar! Tijd niet geschreven met je, dat klopt. Weet je nog dat onze dochter op de laatste dag voor de terugreis toen we elkaar hebben gezien was gevallen? Ze is daarna behoorlijk ziek geworden en bleek jeugdreuma te hebben. Haar val met skieën was veroorzaakt door een ontsteking in haar heup. We hebben daarom een tijd alle wintersportaspiraties laten vallen. Nu bijna 2 jaar laten slaan de nieuwste medicijnen eindelijk aan en gaat het een heel stuk beter.

We gaan weliswaar zonder kinderen naar Frankijk (vanuit Lyon was Villard de Lans dichtbij om te skieën en het is maar voor 2,5 dag op dinsdag tm donderdag). En we hopen in de krokusvakantie eens naar iets anders dan Fiss te gaan - dat is toch al volgeboekt. Vrienden van ons zitten dan in de Dolomieten, dus ik zal binnenkort deze prikpagina eens gaan afspeuren naar Dolomieten - tips. En zowiezo weer eens mee gaan lezen en misschien ook schrijven.

Au revoir,

Petra

• Oscar

Petr@,

XNPM (ik snap hem), wel leuk dat jullie allemaal weer gaan skiën.

Jullie waren toch met zijn zessen? Heb net even op de site van DB Autozug gekeken (Düsseldorf-Bolzano), maar daar zijn de coupés vijfpersoons. Probleempje…:(

Ladis is wellicht een alternatief voor Fiss (ander dorp in hetzelfde gebied).

Andere tip: Adelboden (CH). Mountain lay-out lijkt op die van Serfaus/Fiss, gebied is ongeveer even groot. Verbinding met Lenk mogelijk.

CNL rijdt vanaf Amsterdam en Utrecht naar Frutigen. Daar nog een stukje met de bus.

Ook nog: Grindelwald. CNL naar Basel, dan IC dubbeldekker naar Interlaken en smalspoor treintje naar Grindelwald. De kids zullen waarschijnlijk wel in hun nopjes zijn met de Lauberhorn wedstrijdpiste, of het sleetje rijden op diverse runs in Grindelwald.

Beide gebieden zijn ook met de auto snel te bereiken.

groeten,

Oscar.

• Petr@

Ha Oscar,

2 jaar geleden hebben wij ook met 6 personen een 5-persoons coupe gedeeld. De twee jongste kinderen deelden een bed. Dat ging prima en zou ik zo weer doen. Maar eerst maar eens kijken waar we heen zullen gaan. Aan Ladis heb ik ook gedacht, maar ik weet niet zeker of ik opnieuw naar herzelfde gebied wil gaan. Adelboden ga ik eens rustig bekijken, dank je wel voor de tip! Nu eerst maar eens een paar dagen skiën in Frankrijk, voor vroeg boeken van de krokus zijn we toch al maanden te laat. Dan kunnen we net zo goed voor een last minute gaan.

Ik heb nog even tegen de kinderen gezegd dat jij tips hebt gegeven aan me, en ze herinneren zich jou nog goed van de vakantie 2 jaar geleden. Ze doen de groeten aan je!

Groeten, Petra

• Petr@

Terug van 2,5 dag Les Deux Alpes! Op het laatste moment bleek het in Villard de Lans te regenen en heb ik het hotel geannuleerd. In L2A was het prachtig weer, strak blauwe lucht, lekker zonnetje, prima sneeuw. We hebben 2 dagen heerlijk geskied (met helaas voor mij een heleboel spierpijn omdat ik zo lang niet geskied heb). Wat fantastisch dat je skiën niet verleert, dat het na de eerste afdaling weer helemaal vertrouwd aanvoelt. Hotel La Meije was een leuk hotel met vooral veel twintigers als bevolking. Lekker dicht bij de liften bovendien. Mijn enige opmerking bij L2A: als je terug naar het dorp wilt skiën kun je kiezen tussen een zwarte afdaling (nee dank u wel maar niet voor mij) en een groen pad. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een leuke blauwe of rode dalafdaling. Maar als dat alles is!