Wengen - trein / Club Med

• Christine

Ik wil met de trein naar Wengen (CH) of weet iemand of er ook skibussen vanaf Basel of ZRH naar Lauterbrunnen evt. Interlaken gaan ? Heeft iemand ervaring met Club Med in Wengen. Ik reis alleen, en wil dus wel wat vertier om me heen vandaar een Club Med bestemming.

• Joep

Met de trein lijkt het meest voor de hand liggend. Bussen acht ik onwaarschijnlijk, maar misschien vanaf vliegveld Basel (zou je de website van het vliegveld moeten checken). Club Med ken ik niet, maar Wengen is op zich wel gemoedelijk.

• JW

Wengen is prima bereikbaar per trein.

Daarvoor zou ik de Zwitserse reisplanner aanraden.

http://fahrplan.sbb.ch/bin/query.exe/dn?OK#focus

Een voorbeeld met de dagtrein op zaterdag in februari: Vertrek Utrecht 08.29, aankomst Wengen 17.53, met (goeie) overstappen in Basel, Interlaken Ost en Lauterbrunnen.

Wat vroeger of later kan ook.

Natuurlijk is ook de nachttrein mogelijk. B.v. met de City Night Line, vertrek Utrecht 21.01 uur, overstappen als boven, aankomst Wengen 09.53 uur.

Alleen niet te lang wachten met reserveren !

• Joep

Ik ging er eigenlijk vanuit dat Christine het al wist, dus misschien ten overvloede: Wengen is ALLEEN per trein te bereiken. Je moet dus uiteindelijk sowiezo met je hele zooi de trein in.

• Oscar

Hoi Christine,

> Ik wil met de trein naar Wengen (CH) of weet iemand of er ook skibussen vanaf

> Basel of ZRH naar Lauterbrunnen evt. Interlaken gaan ?

Dit moet je me even uitleggen, want ik snap het niet.

Het klinkt alsof je aanvliegt naar Basel of Zürich en vanaf daar met de trein verder wilt. Ik neem aan dat Club Med dan de transfer voor je regelt (all inclusive, toch?).

De bussen die je noemt… ik ken ze niet. Als je vliegt op CH, is de transfer meestel met het OV (dat in CH uitstekend is) of met een huurauto. Maar aan een huurauto heb je niet zoveel als je naar Wengen gaat, omdat Wengen autovrij is.

Je moet sowieso al twee keer overstappen, namelijk in Interlaken en Lauterbrunnen. Vanuit Nederland komt er nog een derde en eventueel vierde overstap bij. Mogelijkheden met de trein naar Wengen:

1. Overdag met ICE 105.

Vertrek Amsterdam 8:04, aankomst 17:53. Rijdt dagelijks. Overstap in Basel.

2. Overdag met ICE 121, 515 en 375.

Vertrek Amsterdam 7:04, aankomst 16:44. Rijdt ma-za. Overstappen in “Mainport” en Mannheim.

3. Nachttrein CNL 419. Vertrek Amsterdam 20:31, aankomst 9:53. Rijdt vr-ma heen, do-zo terug. Overstappen in Basel.

NB: Alpen Expres e.d. rijden niet naar CH.

> Heeft iemand ervaring met Club Med in

> Wengen. Ik reis alleen, en wil dus wel wat vertier om me heen

> vandaar een Club Med bestemming.

Ik niet, zij wel.

Viel Erfolg,

Oscar (ook alleenreizend, ook op zoek naar vertier, maar maakt zijn vertier zelf en heeft dus geen behoefte aan Club Med).

• Christine

Bedankt allemaal voor de info. Wordt dus de trein, heb al het eea via internet gevonden. Aangezien ik op korte termijn ga, wordt het ticket wel wat duurder.

( nu maar hopen dat het overstappen met ski's en reistas allemaal gaat lukken :).

zal wel tzt een reisverslag plaatsen.

• sietske

@ Oscar: club med is wel all inclusive maar je kunt met en zonder reis boeken.

@ Christine: bij club med kun je je ook alleen prima vermaken. tafels meestal voor 8 personen waardoor je automatisch met andere mensen in aanraking komt. ski /boardles is overal inclusief (hele of halve dagen) waar je ook weer mensen kunt leren kennen. wengen ken ik niet.

• Janneke

Hoi Christine,

Wengen ken ik niet, kan je daarover (of over de treinreis er naartoe) dus niets vertellen. Wel ben ik benieuwd hoe die Club Med vakantie je bevalt, en hoor later graag je ervaringen.

Ik ben een jaar of 8 geleden naar Club Med in Alpe d'Huez geweest. Heerlijk geskied, daar niet van, maar vond die Club Med locatie echt vreselijk. De kamers waren ook prima hoor, en het eten (inderdaad aan grote tafels dus altijd gezelschap) was ook dik in orde. Maar na het eten kon je óf naar je slaapkamer óf naar een grote zaal. In die zaal was de enige bar in het hotel, maar hier was ook elke avond het zgn. verplichte entertainment. Je kon niet eens met goed fatsoen rustig een biertje aan de bar drinken, of voor je het wist werd je het podium opgetrokken om aan een of ander flauw spelletje mee te doen. Ik vind dat soort entertainment prima hoor, zolang je er maar voor kunt kiezen of je er aan mee wilt doen of niet. Dat verplichte gedoe… pfff, was wel een beetje lastig. De hele avond op je kamer zitten was natuurlijk geen optie, en behalve een paar hotels (Club Med, Pierre en Vacance, etc.) heeft Alpe d'Huez verder helemaal niets. Geen dorpskern, geen kroegje, of zo waar je heen kunt gaan (geen wonder, want alle hotels hebben daar net als Club Med een all-inclusive formule en verder is er helemaal niets). Het was mijn eerste Club Med ervaring, en meteen mijn laatste… de zomer bestemmingen schijnen heel anders te zijn, maar een Club Med winterbestemming doe ik nóóit weer.

Ik weet natuurlijk niet of het in Wengen ook zo is en ik wil je absoluut niet afschrikken, maar ben dus erg benieuwd straks naar je reisverhaal.

Groetjes, Janneke

• Christine

helaas is Wengen vol geboekt, ik heb net iets te lang gewacht :(.

De Clubdorpen in Frankrijk trekken mij niet zo, en ben nu ook wel overtuigd na jouw verhaal.

Dus nu maar weer op zoek naar een andere leuke bestemming (betaalbare) , wordt dan waarschijnlijk Oostenrijk.

• Joost

Hoi Christine,

Ik ben ook alleenreizend en mezelf nog aan het orienteren, lijkt het je niet wat om met meerdere mensen iets te regelen? Het lijkt mij een stuk gezelliger om met meerderen te gaan!

Heb je inmiddels al een andere bestemming op het oog?

Groetjes,

Joost