Het is een ski-forum, geen routeplanner!

• puckje

Inderdaad, het forum is waarschijnlijk niet bedoeld als routeplanner. Je kunt de route uitzoeken via allerlei sites, maar ik mis dan toch de ervaringen van mensen die de ene of de andere route hebben gereden, wanneer zij dat deden, en op welk tijdstip van de dag. Ik vind de vraag naar “welke route is het beste” niet irritanter of stommer of wat dan ook, dan de vraag naar: in welke plaats is er het beste apres-ski-gebeuren, of: hoe lang moet ik lopen van mijn appartement naar de liften, of: waar kan ik goed mijn boodschappen doen? Erger nog vind ik de vragen als: Ik heb daar en daar geboekt, maar hoe ís het daar eigenlijk?Daarmee vergeleken vind ik de vraag naar:“ welke route kan ik wanneer het beste doen” nog veel zinniger dan voorgaande voorbeelden van vragen.

Puckje

• skiester

ik denk dat het meer komt dat er de afgelopen week zoveel van die vragen komen. Af en toe zo'n vraag is natuurlijk prima en ervaringen zijn er om gedeeld te worden, maar als de vraag op dezelfde pagina al staat dus men heeft duidelijk niet eens de moeite genoemen om verder te kijken dan de neus lang is, ja dan wordt het irritant.

• Sylvia

Uiteindelijk is de bedoeling van dit forum toch om ervaringen met elkaar uit te wisselen?? Je hebt een vraag en hoopt dat iemand daar een antwoord op heeft. In dit geval: ook al kun je zelf uitvinden hoe je van A naar B moet rijden, het blijft interessant om te horen wat de ervaring is van iemand die zo'n route bijvoorbeeld al 10 keer gereden heeft. Ik vind het te ver gaan om te bepalen welk soort vragen wel/niet gesteld mag worden op het forum. Iemand die al 20 jaar skiet heeft nou eenmaal andere vragen dan iemand die voor het eerst op wintersport gaat. En als je niet geïnteresseerd bent in een topic, dan sla je dat toch lekker over??

• QmaartenQ

Ina, als je al iets te mekkeren hebt over dit topic, ga dan katten op Joep en laat mij er buiten!

• Joep

Sylvia, lezen is een kunst: ik heb niet gezegd dat er bepaalde vragen niet gesteld zouden mogen worden. Alleen dat het allemaal wel wat minder kan, zeker met die hele gemakzuchtige vragen.

Verder vind ik de opmerking “Als je het niet wil lezen sla je het toch over” altijd een leuke dooddoener. Dan heb je het gewoon niet begrepen.

Natuurlijk hoort reisinformatie bij praten over wintersport, alleen is er een verschil tussen concrete vragen over een bepaalde route of “Hoe rijd ik het beste naar Serfaus”. Ik verwacht van mensen dat ze verder kijken dan hun neus lang is.

• skiester

Sylvia, in principe ben ik het met je eens, maar ik bedoel wat anders.

Die route vragen begonnen bijna de overhand te krijgen. Dus dan begrijp ik Joep's irritatie wel. Als mensen niet eens de moeite nemen om op dezelfde pagina even de onderwerpen te bekijken, dan irriteert dat mij ook. Je doet toch moeite om antwoord te geven en tips te geven waar anderen hun voordeel mee kunnen doen. EN dan komt er een pipo die het weer wil weten. (no offence tov degene die toevallig pipo als nickname heeft)

De zoekfunctie is best lastig op dit forum: ik kan het vaak ook niet meer vinden, dus ik heb het niet over het in herhaling vallen met een topic van vorig jaar… alleen maar de afgelopen 2 weken of zo.

Als ik ergens niet op wil reageren dan doe ik dat ook niet, maar als er bijna alleen nog maar stomme of off-topic vragen op komen, dan ga ik helemaal niet meer kijken. ALs dat voor meer gewaardeerde prikkers zou gelden dan zou dat toch juist jammer zijn?

• ina

Sorry maarten, het was inderdaad niet op u bedoeld.

Er zijn inderdaad mensen die te lui of te gemakzuchtig zijn om even verder te kijken dan hun neus lang is. Mijn antwoord was een reactie op joep, niet op uw antwoord.

Nu ik iets langer op het forum ben valt de herhaling van veel vragen mij ook op.

En toch worden er op deze manier veel mensen geholpen en gelukkig gemaakt…

• QmaartenQ

Dank voor je reaktie, no harm done? Ik reageer soms een beetje strak.

Enne, zeg maar “je” hoor :D