hoe naar skischool met kinderen (Chatel)

• bBagheera

En je vertraagt in principe de groep niet, als je moet voorskien word je in een groepje van jouw ervaring/kunde ingedeeld. Moet je waarschijnlijk wel 2 dagen achter elkaar lessen.

• Peet

Hallo,

Bedankt voor je tip. Ik heb gelijk de ESF gemaild, ben benieuwd wat ze reageren…. En anders kan ik het daar natuurlijk nog zien te regelen met de ski-instructeur of op het kantorotje voor het inschrijven (of niet dus :-)).

groeten en bedankt,

Peet

• Janneke

Hi Peet, hier een foto van het geitendorp vandaag (van de PdS webcam afgehaald).

• Janneke

Hmmm, jammer, niet zo'n zonnige foto… dus hier nog eentje van een paar dagen geleden.

• Peet

Hoi Janneke,

Wat ziet dat er leuk uit!! Je beschrijving van hoe daar te komen, zit al in de pda van mn man, dus over zo'n 2,5 week kan het in het echt bekeken worden!

Skilessen voor de kinderen zijn gereserveerd, voor mijzelf hoop ik daar nog wat te regelen… nu nog moonboots een jack voor zoon en nog wat kleine dingen en we zijn er helemaal klaar voor!

Woon jij daar in het gebied of ben je er op vakantie? Ben heel benieuwd,

groeten,

Peet

• Janneke

Hoi Peet,

Nee hoor, ik woon er (helaas) niet, deze foto's heb ik van een webcam op het internet afgeplukt.

www.portesdusoleil.com/en_winter/Live%20from%20the%20ski%20area/Webcams.html

Zo nu en dan kijk ik even op die website hoe het er uit ziet, want over 4 1/2 week ga ik er zelf ook weer naar toe (naar Morgins), en ik verheug me nu al op een heerlijke salade chevre chaud in het geitendorp! :-)

Een van mijn favoriete restaurantjes op die plek is Rhodos (tja, niet echt een Zwitserse/Franse naam, beetje vreemd dus… maar je kunt er echt heerlijk eten, en met bediening… de salade chevre chaud is mijn favoriet) op de foto rechts; evenals het restaurantje aan het eind (ben de naam even kwijt) dit is het laatste restaurantje net voorbij Rhodos, midden op de foto. Ik heb ook wel eens gegeten bij het eerste restaurant aan de linkerkant als je aan komt skiën, maar dat is nogal massaal en zonder bediening (je moet eerst bij de kassa zeggen wat je wilt hebben en betalen, en dan in een rij gaan staan om je eten te krijgen… minder gezellig, maar wel lekker eten).

Veel plezier!

Groetjes, Janneke

• Peet

Hoi Janneke,

Bedankt voor je link en bericht! Tis hier onzettend druk geweest (werk, kinderen etc) dus het reageren is er bij ingeschoten (net als de rest van enig sociaal leven), sorry!

Wij gaan as vrijdag die kant op, heb er steeds meer zin in. Ik hoorde trouwens dat er in Chatel een nederlandse skischool is, de vliegende hollanders. Ken jij die? Op het net kan ik er niets over vinden (behalve dan de vraag van iemand op een skiforu..).

groeten,

Peet

• Janneke

Mijn favoriete restaurantje blijkt Le Petit Lindaret te heten (niet Rhodos, dat ligt er naast… ik had me vergist). Ik ben net weer terug uit Morgins, en heb een fantastische week achter de rug.

Ben benieuwd hoe jullie het gehad hebben.