Hallo,
In de voorjaarsvakantie gaan wij met de hele familie naar Chatel, een week skieen. Hardstikke leuk, maar ik loop wel tegen een paar dingen aan: Er zijn 6 kinderen bij, die op 3 verschillende lokaties moeten zijn: 2 naar de Piou-piou-club (3 en 5 jaar) in het dorp, 2 naar skiles in Pre-la-Joux (5 en 6 jaar) en 2 (9 en 11 jaar) ook naar Pre-la-Joux voor snowboardles.
Nu zijn we met 7 volwassenen, maar het moet toch even georganiseerd worden….
Ik begrijp van de ESF dat het met de navette 20 tot 25 minuten duurt van Petit Chatel naar Pre-du-Joux. Daar komt nog t lopen van en naar de navette bij (geen idee hoe lang) en de leeftijd (=vermoeidheid).
Mijn man gaat er vanuit dat de kinderen (allen) op hun skischoenen dat doen (dus vanuit het huis naar de skischool en ook terug). Ik dacht dat zoiets in je moonboots zou gaan. Wat is jullie ervaring?
Daarnaast: kent iemand dit gebied? Is het met de auto ook -goed- te doen, die afstand? Want dat geeft een stuk rust in de organisatie en je kunt natuurlijk meenemen wat je wilt.
En dan nog een vraagje: zelf heb ik bijelkaar ruim een week skiervaring en ben zeker geen held. Een week skiles is geen optie, maar wat nu? Gewoon wat prutsen of 2 keer een uur privéles nemen? En waar dan lessen, bij de ESF (erg duur) of een andere school uitkiezen.
Ik hoor het heel graag, ook als je wat anders weet over dit gebied!
groeten,
Peet