Skiën en wandelen!

• Cindy

Wij willen 7 maart een weekje op wintersport. Dit jaar gaan onze 3 kids ook mee, 1, 2 en 3 jaar. Gelukkig gaan mijn ouders ook mee om op te passen, zodat wij kunnen skiën! Heerlijk want 3 jaar geleden hebben we om de beurt moeten skiën en vonden dat niet gezellig!

Nu is mijn vraag of iemand een leuk gebied weet met veel rode pistes, maar ook lekker om te wandelen met 2 wandelwagens!

Omdat we in maart gaan moeten we natuurlijk afwachten hoe de condities zijn. Zijn 2 jaar geleden in Flachau geweest en het was daar toen begin maart 18 gr.! Konden tot 13.00 uur goed skiën, daarna waterskiën!

En natuurlijk zijn we nog op zoek naar een leuk apartement voor ons 7.

Wie kan ons helpen?

Groetjes Cindy

• Oscar

Hoi Cindy,

bij 18 graden kun je prima wandelen, erg goed zelfs…:)

Probeer eens Grindelwald, http://www.grindelwald.com

Mooi gebied, 210 km pisten over 3 gebieden, 80 km wandelroutes en met de “sportpas” mag je ook van de trein (met lagevloerinstap, handig voor de kinderwagen) gebruik maken.

En het is vrij dichtbij, geen bergpassen en zo.

Ook Klosters voldoet prima, leuk gebied met de Madrisa en de Gotschna-Parsenn en tal van knusse gehuchtjes waar diverse wandelroutes naartoe gaan.

Tip: neem de trein naar Davos Wolfgang voor een wandeling rondom de Davoser See!

http://www.klosters.ch

Voor acco's even Googlen op “{plaatsnaam} Ferienwohnung 7 Personen” of contact opnemen me het plaatselijke “Verkehrsbüro”.

groeten,

Oscar.

• DeP

Hoi Cindy

Ik sluit me bij Oscar aan.

Ben net terug uit de Jungfrau-regio en heb daar héérlijk geskiet.

Aan de andere kant viel het op dat er daar ook erg veel andere mogelijkheden zijn. Wandelen, sleeen, en doordat de trein rijdt is het leuk mogelijk om zonder te skieen naar boven. Doen alle Chinezen ook…

Grindelwald is dan nog een redelijk plaats, best gezellig volgens mij (wij zaten in Lauterbrunnen).

Tenslotte is het ook nog relatief dichtbij en makkelijk aan te rijden.

Veel succes met de keuze!

Ciao DeP

• Oscar

Hoi DeP,

> Grindelwald is dan nog een redelijk plaats, best gezellig

> volgens mij (wij zaten in Lauterbrunnen).

Lauterbrunnen heeft als nadeel dat het weinig zonuren heeft.

De plaats ligt in een vrij diepe uitsnede met een relatief steil wand zodat er na 12:00 vrijwel geen zon te zien is. Wel is Lauterbrunnen een prima homebase om het hele gebied te verkennen.

Grindelwald is rustiger dan Lauterbrunnen, omdat er relatief weinig vekeer is (behalve op zaterdag als Basel, Bern en Zürich een dagje uit hebben).

Wengen en Mürren zijn autovrij. Auto blijft in Lauterbrunnen achter, verder met trein, bus/gondel of gondel/trein.

De omgeving van Wengen (hoogte 1274 m) is vrij kaal, de boomgrens ligt daar met zo'n 1400-1500 m nogal laag (normaal is 1800 m).

Mürren is absoluut leuk om eens een keer naartoe te gaan.

Als je een dikkere portemonnee hebt, kun je ook een van de dorpen rondom Gstaad proberen (ben daar in de herfst geweest, als onderdeel van de Goldenpass Panoramique treinrit). Groot skigebied met veel wandelmogelijkheden en ook hier zit de trein in de skipas.

Ook in Adelboden schijnen de ski- en wandelmogelijkheden erg goed te zijn (ben daar echter niet geweest).

groeten,

Oscar.

• germie

Ik ben net terug van een weekje Serre Chevalier, ook met een niet-skier.

250 km piste, afwisselend gebied.

4 paatsen, Briancon een echte stad met een mooi oud centrum (dus leuk voor de niet skier, staat op de werelderfgoedlijst van Unesco)

De andere dorpjes zijn authentieke dorpjes, met zitjes aan de piste.

Gratis bus indien je een carte d'hote hebt. Die krijg je als je toeristenbelasting betaalt. Je kunt dan gratis tussen de dorpen touren (ook nog door 3 dorpjes die niet aan de piste liggen), en je mag gebruikmaken van de stadsbus in Briancon.

Mijn reisgenoot heeft zich vermaakt.

Zit ook mijn reisverslag van vandaag met foto's.