Ischgl , toch niet verkeerd

• Chris (die andere)

Ben terug van een lang weekend Ischgl.

Was er nooit eerder geweest maar stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.

Conclusie op de eerste dag:

- druk plaatsje met veel dure hotels voor de jetset

- dure kleding/sportzaken voor de jetset

- veel russen en ander oost europees gespuis

- het skigebied doet massaal en sfeerloos aan zo boven de boomgrens

- massale piste restaurents.

- een wir-war van liften (heeft wel wat weg van 3V)

Conclusie na de laatste dag:

- trendy en prettig druk plaatsje met ook gewone acco's, bars en resto's.

- er zijn gelukkig ook veel “gewone” duitsers, belgen, nederlanders, etc.

- de apres ski is er echt suuuuuper.

- het skigebied is niet heel sfeervol maar wel erg veelzijdig.

- de grote moderne piste-restaurents, och past eigenlijk wel in het plaatje.

Kortom: Ischgl was zo gek nog niet !

• joostdej

wij willen foto's, wij willen foto's!!!!

• Janneke

Hi Chris, die indrukken op de eerste en de laatste dag komen wel een beetje overeen met hoe ik het eind december ook heb ervaren… grappig. En ja, die apres-ski… du hast Ischgl überlebt. ;-)

• Elise

Ha Chris,

Waar heb je geslapen? Ik heb net de VVV gemaild voor een accomodatie voor een paar dagen maar zij zeggen dat ze alleen per week verhuren en ik kan helaas maar een paar dagen weg.

Alvast bednakt voor je reactie

• JW

Zowel de indrukken van de eerste als van de laatste dag geven samen best een leuk compleet (en herkenbaar) beeld !

Voor mij o.a. de reden dat ik het geen aantrekkelijk ski-oord vind, maar me goed kan voorstellen dat anderen zich er heel goed kunnen vermaken :)

• Chris (die andere)

Probeer maar eens via de acco-zoekmachine van www.ischgl.at

Zolang je niet met de carnavalsweek gaat moet enkele dagen geen probleem zijn, lijkt mij. Ik had zelfs meerdere aanbiedingen gehad.

Je kunt ook nog in een gehucht net buiten Ischgl gaan zitten, daar heb je nog wat meer kans en meestal ook nog goedkoper.

Tip: voor enkele dagen moet je niet te vroeg boeken want dan gokken ze liever op late weekboekers. Pas in de laatste twee weken gaan ze de overgebleven gaatjes dichten en wordt het boeken van enkele dagen vaak eenvoudiger.

Ik zat in pension-garni Mondin (www.mondin.ischgl.at)

Dit ligt op 100 mtr van de dorpstunnel (=lopende band verbinding naar de Fimba en Pardatschliften) en aan de andere zijde op 100 mtr van de Silvrettalift.

De apres-ski en uitgaans gelegenheden lagen bijna om de hoek.

En skien tot aan Pension was ook nog mogelijk.

Werkelijk perfect gelegen.

• Maartje

Zoek idd ook in omliggende dorpen als Galtür, Kappl en See.