Serfaus of Fiss

• Densie

Wie kan mij zeggen waar we beter heen kunnen gaan: Serfaus of Fiss?

We hebben 3 kinderen van 9, 6 en 3 jaar oud.

Of maakt het misschien geen verschil.

Misschien dat jullie ook kunnen zeggen waarom het ene of het andere leuker/ mooier is. En misschien ook nog wat tips en adviezen? *D

• JW

Is echt een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten.

Persoonlijk ga ik veel liever naar Fiss. Het is allemaal wat kleinschaliger en in mijn smaak gezelliger.

Ook het skigebied van Fiss vind ik qua opzet veel leuker. Het skigebied van Serfaus loopt verhoudingsgewijs in de lengte van de plaats weg, terwijl dat van Fiss meer compact is.

Met als bijkomend voordeel aan de achterkant vaak nog bijzonder goede sneeuw.

• joostdej

Ik zou voor Serfaus kiezen, zeker met kinderen. Het kinderland is veel groter. Er zijn ook meer pistes waar je met kinderen kan skiën. De Fisser Noordkant is inderdaad wel sneeuwzeker, maar aan de andere kant is deze kant met harde wind en dergelijke vaker dicht. Daarnaast liggen er meer moeilijkere pistes. Ook kom je makkelijker van Serfaus naar Fiss, als andersom.

Let op, als je nog iets zoekt voor deze winter, zal het niet makkelijk worden.

• JW

Ik zei al: smaken verschillen.

Wat ik me overigens afvraag: is het in het algemeen zo dat kinderen van 6 of (zeker) 9 liever heel gemakkelijke pistes hebben ? Heb ik niet helemaal een idee van, als ik soms kinderklasjes zie….

Overigens: echt moeilijke pistes zijn er ook in Fiss eigenlijk niet. Wat hier zwart is zou in sommige Franse gebieden nog (donker-)blauw kunnen zijn.

• Janneke

Je hebt waarschijnlijk al wat vooronderzoek gedaan… anders kom je niet zomaar uit op Fiss of Serfaus, lijkt me. Zoals andere prikkers al zeggen: smaken verschillen.

Ik ben in beide dorpen nog nooit geweest, maar je kunt evt. eens kijken op wintersporters.nl naar de beschrijving van beide dorpen:

www.wintersporters.nl/dorpen/fiss

www.wintersporters.nl/dorpen/serfaus

Succes met je keuze.

• WalKon

Als je een stukje rijden(5 minuten) naar de lift niet erg vind kan ik je ook Ried aanbevelen.

Ligt aan de andere kant van de weg en heeft een klein en overzichtelijk skigebied, wat vooral ideaal is voor de kids. Ze komen hier namelijk niet in de enorme ski-klassen terecht die in Fiss gebruikelijk zijn.

Tevens een aangenaam en gemoedelijk skigebied waar het lekker rustig is zonder wachttijden.

Er is ook een goed hotel te vinden die volledig gericht is op kinderen (zie http://www.truyenhof.at/) en als we bij Fiss wilden skiën, reden we er gewoon even heen. Ongeveer 15 minuten reistijd.

We zijn hier 3x achter elkaar geweest.

Het is dat we nu eens een ander gebied willen, maar anders zouden we er zo weer heen gaan.

Succes met de keuze!

• Densie

Ik heb gegoogeld en als ik de reacties etc zo lees, dan heb ik het gevoel dat Serfaus wel echt Jetset is. Kan iemand mij vertellen of dat klopt? Ik zie het niet echt zitten om tussen allemaal “sjieke mensen” rond te hobbelen. (zo sjiek zijn wij nl niet…..haha)

• Marlene

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik denk dat het wel meevalt (ken mensen die er wel geweest zijn).

Een hoog bontjassengehalte tref je aan in Verbier, St. Moritz, Cortina d'Ampezzo en meer van dat soort plaatsen.

• Annelies

Wij gaan er volgende week voor de tweede keer heen. 8 volwassenen en 4 kinderen, en ik kan je verzekeren: wij zijn geen jetset!!

Serfaus is vorig jaar vriendelijk, schoon, gezellig en professioneel op mij over gekomen. En een enkele bontjas kom je helaas nog overal tegen…

• Marion

Als er al jetsetters zijn, skieen ze i.i.g niet, die zitten te nippen aan een wintje in Cervosa( 5 sterrenluxe).

Dat Serfaus die naam heeft, komt door het grote aantal 4 en 5 sterren hotels, met een gezin kies je daar neem ik aan toch niet voor, dus heb je daar weinig mee te maken.

Ik ken Fiss dorp niet, Serfaus van een 5 tal vacantie's en het is er prima, ideaal voor kinderen, en je bent als ouder zo weer bij het middenstation om ze op te halen.

Voor winter 09/'10 zal het misschien nog wel lukken, maar Serfaus is erg van de stamgasten, kom je zomaar niet tussen om te boeken, evt buiten de vacantie;s gaat het wat makkelijker……