Verse sneeuw in aantocht !?

• JW

Op weer/nl las ik een veelbelovend bericht voor degenen die komende weken richting Alpen afreizen:

“.. De straalstroom is namelijk de gangmaker achter verschillende weersystemen als neerslagstoringen. Onder invloed van deze straalstroom krijgen een aantal wintersportgebieden deze stroringen over zich heen. Daarmee wordt de wintersportliefhebber op zijn wenken bediend, want de afgelopen weken is er weinig sneeuw gevallen. Al kan het de komende weken misschien wel teveel van het goede zijn….. ”

Goed nieuws voor alle wintersporters, maar vooral voor de off piste-fans. Door de hevige wind die tijdens en na de vorige sneeuwval woei zijn de gebieden buiten de pistes op veel plaatsen nogal kaal gestoven. Daar lijkt nu verandering in te komen.

• Janneke

> Daarmee

> wordt de wintersportliefhebber op zijn wenken bediend, want

> de afgelopen weken is er weinig sneeuw gevallen. Al kan het

> de komende weken misschien wel teveel van het goede zijn….. "

Teveel van het goede? Krijgen we misschien weer net zoiets als in november (of wanneer was het ook alweer) dat er overal meters sneeuw viel? Nou, die sneeuw heeft zich tot eind december (en nu nog geloof ik in de meeste gebieden, alhoewel iets meer sneeuw natuurlijk fijn zou zijn) prima gehouden. Dus als er weer zo veel sneeuw gaat vallen, hoop ik dat ik daar de eerste week van maart ook nog van kan profiteren… zou wel helemaal super zijn. :-)

• joostdej

Gelukkig, ik begon me al zorgen te maken of ik in de eerste week van februari wel zou kunnen skiën… ;-)

• JW

Heel veel mensen lagen er 's nachts al wakker van, schijnt het :)

Skiën kan gelukkig bijna altijd, en het is ook wel leuk meegenomen dat de omstandigheden van jaar tot jaar verschillen. Dat zorgt voor variatie.

Als er tot in februari helemaal niks zou vallen zouden de pistes tegen die tijd erg hard en (soms ook) ijzig zijn. Zoiets is ook goed om af en toe mee te maken, anders verleer je hoe je daarmee om moet gaan..

Maar voor de meeste skiërs is er toch niks mooiers dan af en toe een dik pak verse sneeuw (liefst net voordat ze aankomen..).