Kleintje mee???

• Dei

Hei! Ik las net het draadje over om beurten skien en daarin werd iets geschreven over kleintjes mee de berg op meenemen. Wij zijn plannen aan het maken om misschien eind feb richting Serfaus te gaan (daar zit de rest van mijn familie) met onze kleine die dan 3 maanden is.

Weet iemand meer over of het wel verstandig is om zo'n kleintje mee de berg op te nemen? Voor de serfauskenners: ik denk dan tot aan het middenstation waar een lounge is :) Met kou hebben we ervaring (woon nog steeds in Noorwegen) en daar hebben we ook de uitrusting voor… Maar dat de hoogte evt een probleem zou kunnen zijn was me beetje ontgaan.

Tips, links of info welkom!

• Marion

Middenstation ligt niet zo hoog, zal net rond de 2000 meter zijn,eerder lager, denk ik, denk dat dat qua hoogte wel moet lukken.

• Olaf

Hebben met onze kleine van (toen) 6 maanden vorig jaar een week in Val Thorens gezeten (2300m). Dat was geen enkel probleem.

• Joostdej

Ik heb me hier altijd over verbaasd. Deze adviezen (ze worden ook aan zwangere vrouwen gegeven, ik ben zelf verloskundige) zijn wat mij betreft overdreven. Acclimatiseren is iets wat we allemaal moeten doen. Niet gelijk de eerste dag naar 3000 meter. Dan kan je met een baby gerust hoger gaan, en dus ook als je zwanger bent.

Veel plezier, Serfaus is erg leuk.

(Dit vond ik na enig zoeken met Google. In de medische databases worden alleen baby's vergeleken die op grote hoogte geboren worden met baby's die op zeeniveau geboren worden)

Kan ik met mijn baby de bergen in ?

Dit is een vraag die vele jonge ouders zich stellen. Tussen de 1.000 en 1.300 meter is de ideale hoogte voor een baby, maar ook voor volwassenen. Je zal merken dat in Zwitserland, de meeste sanatoria zich op deze hoogten bevinden. Op grotere hoogte loop je het risico dat de baby wat lastig is en moeilijk slaapt. Ga vanuit je vakantieplaats ook nooit met je baby meteen naar grotere hoogten.

“Het is geen enkel bezwaar om met de baby naar een hoogte van 1350 meter te gaan voor de wintersportvakantie. Pas boven 3000 meter is er reden tot zorg, met name als er geen tijd voor enige acclimatisering is genomen.” Aldus Taco Kuijpers in Ouders Online.

Tijdens een wandeling zal de baby graag in een draagzak mee op stap gaan. Hierin zijn verscheidene types en kwaliteiten beschikbaar. Hou er rekening mee dat de allerkleinsten niet echt van de zon houden. Een zonnehemeltje op de draagrugzak of een petje is dan aangewezen evenals een aangepaste zonnebril.

(bron: Complete Gids voor jonge ouders uitgegeven door Lannoo.)

• simoontjuh

Wij hebben ook altijd onze kleintjes mee gehad.

Nooit geen last gehad van de oortjes( en ze functioneren nog steeds… hoewel….)

ik weet niet of ze een speen hebben wil,anders zou je die altijd even in kunnen doen ,door het sabbelen “klaren” de oren makkelijker.

Het is gewoon een feit dat het ene kind wel last heeft en de ander niet.

Zal ongetwijfeld te maken hebben met de “stugheid”van het trommelvlies.

Ik zou het gewoon proberen.

Succes!

• kootje

Onze kleinkinderen zijn beide tot op 2600 meter geweest tijdens hun babytijd. Nooit geen problemen gehad. Niet gelijk de eerste de beste dag, en ze verblijven dan op1800 meter.

Vorige week nog bij de Transarc door iemand van de liftmaatschappij geadviseerd om op het middenstation even uit te stappen en daarna verder omhoog te gaan. Niet gedaan, omdat we al eerder met haar (leeftijd ruim 1.1/2 jaar) helemaal boven waren geweest zonder problemen. Vind het trouwens wel netjes dat er op zulke dingen gelet wordt.

• Cindy

Vorig jaar met onze kleine meid van 11 weken ook op wintersport geweest. Wij hebben lekker 6 dag op de ski's gestaan en de kids hebben met oma en opa gewandeld. Zijn ook met de gondel omhoog geweest en niets aan Quin gemerkt!

Veel plezier!

Groetjes Cindy

• Fre

Sinds ons dochtertje 7 weken oud was gaat ze al mee naar Oostenrijk. We verblijven altijd in dorpjes op zo'n 1.000 meter hoogte.

Nog nooit problemen mee gehad, ze slaapt trouwens geweldig goed in de Alpen… :o)

• bBagheera

mijn kleine neefje van 9 maanden ging mee naar de hannigalp in grachen (dorp 1600 meter, hannigalp iets van 2100 meter geloof ik).

't kind heeft van begin tot eind zitten janken. Maar of dat nou van de hoogte was? Denk het eigenlijk van niet. Hij had een slecht passend skipakje aan en had er volgens mij gewoon geen zin an.