Transfer vliegveld naar Corvara

• Anita

hoi, is er iemand bekend met transfer van vliegveld Treviso naar Corvara, het lijkt ons erg handig om te vliegen, maar hoe kom je verder? Behalve auto huren dat is ook vrij duur.

Het gaat om de krokus vakantie.

• Oscar

Beste Anita,

als je een auto huurt, heb je:

1. vervoer ter plaatse (voor de Dolomieten erg handig omdat de bus niet overal komt)

2. een boodschappenwagen

3. een kleedhok

4. de mogelijkheid een “gestrande” groepsgenoot op te halen die ergens in dat mega-gebied de laatste lift gemist heeft

5. een transfer die waarschijnlijk sneller is dan een bus

Mocht je nog steeds niet overtuigd zijn van het nut van een huurauto:

1. http://www.google.it

2. voer in “Treviso airport Corvara bus transfer”

-> http://www.tourshuttle.com/EN/italy/transfer_treviso-airport_corvara.html

Van de prijzen die deze toko aanbiedt (maal twee, want one way), moet je toch vlot een Fiat Panda 4x4 of iets van dien aard kunnen huren voor de periode dat je daar bent.

Treviso is een typische lowcost luchthaven, dus is het natransport ook allemaal vrij karig. Voordeel is waarschijnlijk dat je goedkoop vliegt.

Maar misschien heeft “Arjan” nog een tip, volgens mij heeft die ooit in de zomer eens op deze luchthaven gevlogen (CMIIW Arjan).

Buon viaggio,

Oscar.

• Richard I

Oscar schreef:

>

> Beste Anita,

>

> als je een auto huurt, heb je:

>

> 1. vervoer ter plaatse (voor de Dolomieten erg handig omdat

> de bus niet overal komt)

(ik hap, zoals gebruikelijk).

Ik wil niet de handigheid van een auto in het algemeen bestrijden. Maar als je in Corvara zit heb je ter plaatse in principe noch een auto, noch een bus nodig. Tenzij je een aaneengesloten skigebied van zo'n 500 km niet voldoende vindt, of je accomodatie op een erg onhandige plek zit.

• Richard I

Er is overigens een redelijk goedkope bustransfer van Treviso naar Corvara, met een overstap in Cortina d'Ampezzo. Deze is alleen online te boeken. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een auto huren.

link: http://www.altabadia.org/en-US/airport-transfer.html

• coco

Hoi Anita,

in de laatste Skimagazine staat informatie hierover. Transfer Treviso naar alle grote skiplaatsen in Zuid-Tirol kost 29 euro retour!!

www.lowcostcoach.com succes

Coco

• Els

Vlieg je dan vanaf Amsterdam? Zijn er ook mogelijkheden via Weeze misschien en bij welke maatschappij boek je dan de vlucht? Wij gaan altijd met de bus maar dit lijkt me wel een alternatief voor de lange busrit.

• Anita

Hoi Els,

Ja transavia vliegt op Treviso vanaf Amsterdam voor weinig, maar daar sta je dan.

Maar op Innsbruck vliegen is juist weer veel duurder. En ja die busritten is ook niet alles. Succes, en iedereen die heeft gereageerd alvast bedankt.

• Oscar

Els schreef:

> Zijn er ook mogelijkheden via Weeze misschien en bij welke maatschappij boek

> je dan de vlucht?

Weeze, de enige Nederlandse luchthaven zonder vliegtaks…:D

Ryanair vliegt van “Düsseldorf” naar “Venetië” (van Weeze naar Treviso), gisteren was dat nog voor 1 euro.

Buon viaggio,

Oscar.