Betaalbaar hotel in Oostenrijk in kerstvakantie

• sakia

Hallo allemaal

Ja, ik weet het, het is nog vroeg, maar we willen met de kerst 2009 naar Oostenrijk.

Ik heb net gekeken maar ik betaal in Gerlos voor een hotel incl. Hp 2800 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

Nu willen we graag een hotel of appartement wat een beetje betaalbaar is..

Kent iemand een leuk hotel (ook voor kinderen geschikt) in Oostenrijk of als het niet anders kan in Frankrijk…

Greetz Saskia

• K.K.

Gewoon zoeken en niet na de eerste en beste 4 sterren hotel denken dat

het niet kan onder de 2800

K.K.

• Oscar

Hoi “sakia”,

> Ja, ik weet het, het is nog vroeg, maar we willen met de

> kerst 2009 naar Oostenrijk.

Dat dat vroeg is, dat weet ik ook…:)

> Ik heb net gekeken maar ik betaal in Gerlos voor een hotel

> incl. Hp 2800 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

> Nu willen we graag een hotel of appartement wat een beetje

> betaalbaar is..

700 euro per persoon… helemaal niet slecht voor twee weken…:D

(SCNR, je hebt niet opgegeven voor hoe lang dat is)

Goed, ervan uitgaand dat het 1 week is, vind ik 100 euro p.p. per dag voor een week Gerlos in een van de duurste weken van het seizoen niet slecht.

Aan de andere kant: als ik de VrijUit of de De Jong Intra opensla op Gerlos, zie ik best wel leuke hotelletjes met allerlei kinderkortingen staan voor de kerst… Ik weet alleen niet hoe jong de kinderen zijn…

> Kent iemand een leuk hotel (ook voor kinderen geschikt) in

> Oostenrijk of als het niet anders kan in Frankrijk…

In Zwitserland had ik je wellicht kunnen helpen. Weet twee hotels, een in Grindelwald en een in Wengen, allebei Jungfraugebied, weet alleen niet of dit wel een leuk gebied voor jullie is. Wel vlot naartoe te rijden, dat wel.

groeten,

Oscar.

• tante betje

Tuurlijk kan het goedkoper. Maar dat hangt af van je eisen. In het hoogseizoen zul je niet heel ver onder de 100 pppd komen als je een gunstig gelegen hotel met hp wilt (afgezien van kinderkortingen).

Een appartement is om te beginnen al veel voordeliger. Maar dan moet je zelf boodschappen doen, koken en afwassen. Voor die luxe betaal je namelijk in een hp-hotel.

Wij zaten afgelopen kerst in een appartement met 5 personen (3 kinderen, al volwassen) praktisch aan de piste van een niet al te groot skigebied (60 km). Wel ruim, niet luxe: kitchenette met 2 kookplaten, geen oven of afwasmachine, wel een magnetron, 2-pers. bed en drie 1-pers. bedden (was eigenlijk een vierpersoonsapp. maar ze hadden er voor ons een vouwbed bij gezet), voor nog geen 900 euro voor een week.

Ik heb het niet bijgehouden, maar ik schat zo in dat ik voor minder dan 1900 euro heb gekookt die week….:-D

• avr

je zou is moeten kijken naar gewone kleine pensiontjes. zijn vaak heel gezellig, en niet duur. maar meestal hebben ze alleen ontbijt

• Janneke

700 euro voor een hotel incl. halfpension en skipas is voor een week in het hoogseizoen (kerst, oud & nieuw, krokus) helemaal niet slecht. Maar veel hotels bieden kinderkorting, dus misschien dat het toch nog iets goedkoper kan.

Voor volwassenen moet je toch al gauw rekenen op 600-700 euro… en ja, het kan goedkoper, maar het hangt natuurlijk ook een beetje af van je eisen en wensen.

Succes met zoeken… ik ben ook bezig met zoeken, maar dan voor Ellmau, heb al genoeg hotels voor die prijs gevonden, en die wil ik best betalen, mijn probleem is dat ze in de week van oud & nieuw echter allemaal al vol zitten.

• Oscar

avr schreef:

> je zou is moeten kijken naar gewone kleine pensiontjes. zijn

> vaak heel gezellig, en niet duur. maar meestal hebben ze

> alleen ontbijt

Toen ik het skiën leerde, zaten mijn ouders en ik dus in zo'n “heel gezellig niet duur gewoon klein pensiontje” :) in een onbekend gat ergens in Tirol. We verbleven op basis van logies en ontbijt. ‘s Ochtends te voet naar het dorpsplein en vanaf daar met zo’n joekel van een Kassbohrer Setra bus naar de skischool op die wereldberoemde onbekende Vögelsberg aan de anderte kant van die grote rivier. Middageten daar ter plaatse, ‘s avonds met diezelfde bus weer terug. Avondeten werd in een naburig dorp genuttigd, zo’n 5 km verderop. Ging gemakkelijk, zo'n Mini Estate verbruikte niet veel.:)

In de jaren daarna bleef de formule hetzelfde, alleen maakten we toen gebruik van de keuken van de exploitante om daar ons eigen potje te koken. De dagindeling was toen ongeveer: opstaan - ontbijt - boodschappen doen - naar skigebied rijden - middagje skiën - met de auto terug naar huis - eten koken - eten - klein stukje avond en naar bed.

We hebben redelijk wat kosten van het uit eten uitgespaard. Daarvoor in de plaats kwamen echter wel: de Opel Kadett D-type was wat duurder in gebruik, beduidend meer autokilometers (voor de boodschappen 5 km verderop en skiplezier 40-60 km per dag) en duurdere skipassen (zelfs de Mutterer Alm was behoorlijk wat groter dan de Weerberg).

groeten,

Oscar.

• Romo

Als je goed zoekt op internet dan moet het zeker mpogelijk zijn om iets te vinden rond de € 70 voor HP per dag (volwassene). Je moet dan zeker niet kiezen voor een groot skigebied. Ik betaal in Lermoos € 67 voor HP per dag. Dit hotel ligt op 100 m van de skilift, en je kan er gratis gebruik,maken van sauna enz.

In Livigno betalen we € 50 per dag, wel maar met ontbijt, maar het eten gaan valt er reuze mee en blijft zeker betaalbaar.( 15 à 20 euro )

• skiester

wat ook scheelt is de week die je kiest: de kerstweek is meestal weer goedkoper dan de O&N week.

• kootje

Voor € 1900,– uitgegeven voor het koken in een week voor 5 personen? Dan heb jij vast 3 zoons, die wel wat lusten.