Ellmau - Wie kent Landhaus Kaiserblick?

• Janneke

Net terug van een weekje wintersport met oud & nieuw, en nog een week te gaan in maart, maar alvast bezig met plannen voor oud & nieuw eind dit jaar. Ik overweeg om met een groep vrienden naar Ellmau te gaan, en vond een linkje naar Landhaus Kaiserblick.

Ondanks dat dit hotel/pension midden in het dorp ligt, schijn je vanuit het dorp erg steil omhoog te moeten lopen terug naar de acco.

Wie kent deze acco, kun je vanaf de piste terugskiën (kan het uit de omschrijving en googlemaps niet helemaal op maken)?

Ze hebben een formule o.b.v. halfpension incl. skipas voor een redelijke prijs. Ontbijt is in het hotel, avondeten in verschillende restaurants in het dorp. Wie heeft hier ervaring mee?

Sneeuwzekerheid heb je natuurlijk nooit, en dit skigebied ligt niet zo ontzettend hoog. In de jaren 80 hadden wij met kerst en oud & nieuw altijd ontzettend veel sneeuw, maar wie heeft ervaring met dit skigebied in december de afgelopen jaren?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Janneke

• Peddy

Dit pension is eigendom van de Burgermeester Klaus Manzl. Heb er een jaar of tien een weekje doorgebracht ergens begin december. Het ligt inderdaad centraal in het dorp tegenover de VVV. Steil omhoog lopen valt wel hooguiteen meter of 5.

Je kunt vrijwle tot aan het pension skien een meter of 50 lopen denk ik. Opstappen wordt lastiger, je kunt dan beter de skibus nemen die tegenover het pension bij de VVV stopt. De half pension regeling ken ik niet maar het ontbijt is zeer uitgebreid met verschillende soorten brood , kaas , worst , yoghurt, kwark , jams en cornflakes. Je geeft aan met een groep vrienden te willen gaan. Ik denk dat je dan rap moet gaan reserveren omdat ze daat heel stammgasten hebben.

Mocht je nog vragen hebben ove rLandhaus Kaiserblick of Ellmauin het algemeen dan hoor ik het wel, ben redelijk bekend.

• Janneke

Peddy, bedankt voor je uitgebreide reactie… ik zal Kaiserblick snel een mail sturen om te informeren naar de beschikbaarheid.

• Janneke

Ai… nu al antwoord van Landhaus Kaiserblick op mijn aanvraag: voor de periode van oud & nieuw reeds volgeboekt. Helaas…. maar ik zoek gewoon verder. Het zoeken naar een leuke bestemming en acco is toch ook half de voorpret.

• Peddy

Probeer Kirchbichlhof eens, ligt net boven het dorp maar direkt aan de piste gelegen. Ben daat ook eens met een grote groep geweest was goed. Half pension was ook goed en ( toen ) niet te duur .

• Janneke

Ja, die weg ken ik wel, mijn ouders hadden vroeger een appartement helemaal bovenaan in Berghof… dus ben er regelmatig langsgekomen met de skibus (of lopend als ik de laatste skilift naarboven of de skisbus had gemist, hihi… dat was pas een klim). Ik zal ze eens een aanvraag sturen, ben benieuwd, bedankt voor de tip.

• Peddy

Laat even weten of het gelukt is ben nl wel benieuwd.

• Janneke

Ik heb inmiddels een 20-tal aanvragen verstuurd naar hotels en acco's in Ellmau en andere dorpen in Skiwelt Wilde Kaiser, die dit seizoen Skipauschalen aanbieden o.b.v. halfpension en incl. skipas.

Een deel heeft gereageerd al vol te zitten met oud & nieuw, een deel zegt wel plek te hebben maar de prijzen nog niet te hebben vastgesteld, eentje (niet in Ellmau maar in Söll) kwam met een concreet aanbod voor een redelijke prijs (640,– incl. halfpension + skipas) maar die acco heeft niet echt mijn voorkeur, eentje in Scheffau kwam met een concreet aanbod van meer dan 1000,– p.p. incl. halfpension maar excl. skipas (dat wordt me toch ff iets te gortig)…

Kirchbichlhof in Ellmau heeft nog niet gereageerd, maar zal dat vast wel snel doen, tot nu toe heeft iedereen heel snel gereageerd, echt heel netjes.

Inmiddels ben ik me ook wat breder aan het orienteren en kijk ook naar totaal andere bestemmingen zoals Hinterglemm, Fiss, Sölden en Dolomiti Superski.

• Janneke

Helaas… ook Kirchbichlhof is al volgeboekt. In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga me nu ook op wat andere skigebieden orienteren, 'ns kijken waar de keuze uiteindelijk op valt.