9 dagen 3v

• DooV

Ze zitten er weer op. van de 9 dagen 7 dagen mooi weer gehad. En koud. Pistes waren goed met hier en daar een steen. En als ik een oordeel kan geven over de pistes is daarmee duidelijk geworden dat er off piste niets te halen valt. Ik heb een enkel lijntje kunnen zetten, maar veel was het niet. Te weinig sneeuw en rotsen alom. Volgende keer maar dan weer. Met Bas pieperoefening gedaan in het oefenveld bij de Mont Vallon. 3 antenne pieperapparaat is echt veel beter dan een enkele.

• rudiratlos

he doov.. ik ben 1 dag in 3 V geweest en 1 ding is me duidelijk geworden .. daar moet je niet zijn in januari..vooral de VT kant heeft echt bakken met sneeuw nodig voor off piste..en dat lag er duidelijk niet :)

overigens.. op de zuid helling van meribel was nog wel wat off piste te skien.

• DooV

Het kan verkeren. Begin december lag er zat. Heb toen 3 dagen mooie lijnen kunnen rijden. Hier en daar een shark, maar dat hoort er bij. Nadien is het gaan stormen en is veel sneeuw weggewaaid. Vorig jaar in januari ook mooi dingen kunnen doen. Maar dit jaar lag bijvoorbeeld de ingang naar lac du lou er troosteloos bij. Een groot rotsenveld met een spoortje sneeuw in plaats van andersom. Niet te rijden dus.

• JW

Jammer, maar zoiets blijft een kwestie van pech of geluk hebben. Er is inderdaad sneeuw genoeg gevallen daar (en de meeste jaren ligt er in deze tijd voldoende om goed off piste te kunnen) maar zoveel wind is inderdaad fataal. Ik denk overigens dat die omstandigheden momenteel voor veel plaatsen in de Alpen gelden.

• Ronaldski

Ik bof dus dat ik deze week niet met de skivereniging in L3V zit.