Skislotje gekocht

• Janneke

Die truc hebben wij ook vaak toegepast, en helpt vooral tegen mensen die per ongeluk de verkeerde ski's pakken en tegen gelegenheidsdieven… maar een kenner die weet wat hij zoekt, ziet het heus wel als het om goeie ski's gaat, en neust in een oogwenk alle skirekken af… maar net als het skislotje, is het natuurlijk wel slim… hoe moeilijker je het een dief maakt, hoe eerder hij een ander paar ski's pikt.

En bij een snowboard… kun je die truc natuurlijk niet toepassen.

• Abel

Je kan je ski's ook zo zetten dat je van het terras in de gaten kan houden

• Oscar

Naar Zwitserland gaan.

In Zermatt, Grindelwald, Wengen en Klosters nergens slotjes gezien.

• Paulus den Pool

Oh dank oe vielmahl, ik gaan naar Schweizerland mit main Bruders, Zakopane nieks, alles schlegt skies.

Paulus

• skiester

idd. in Serfaus overigens ook niet. Ik denk dat dat vooral geldt voor dorpen waar je niet met je bus naar het dalstation kunt rijden om de buit in te laden. In Zermatt is het toch een end met de trein….

• Marinus

Bovendien dump ik mijn skies daar in't depot.

Marinus

• san

Wat ook helpt is een soort klein fietsslot (zo'n spiraal).

Deze hebben wij altijd bij ons.. Wordt al een stuk lastiger om door te knippen.

Daarnaast kun je boards natuurlijk aan de binding vastmaken (wordt bij skies toch echt moeilijker) en deze moeten er weer afgeschroefd worden..

tja.. ook dat kan, maar ik hoop toch echt dat ze mijn mooie nieuwe plankje laten staan!!

Groetjes San

• san

NB. In de week van oud en nieuw schenen er ook zo'n 20 paar skies gestolen te zijn in het dorp van Kaprun hoorden wij van de plaatselijke skileraren..

• Jeroen

Het is inderdaad zo dat je dit tegenwoordig vaker tegenkomt. Van vrienden zijn vorige week ook de ski's gestolen. Wij hebben nu zo'n Safeman skislot gekocht bij www.skislotje.nl. Licht ding en makkelijk in gebruik.

• Jeroen

site link moest zijn www.skislotje.nl, hij pakte hem niet