Skislotje gekocht

• Janneke

Zo… na het voorval vorige week in Ischgl, moest het er maar van komen… en dus heb ik een skislotje gekocht. Mooi klein formaat (net iets kleiner dan een pritt correctiemuis), met cijferslot en uittrekbaar kabeltje, zodat je het slotje zo kort of zo lang kan maken als je wilt, waarmee je alleen je ski's aan elkaar kunt binden, of deze desnoods ook aan een skirek vast kunt binden…

Slechts 12 euro bij Perry… een kleine investering om je ski's te beschermen tegen diefstal tijdens een koffiepauze of lunch op de piste, de apres-ski en in het skihok van de acco… 100% zekerheid geeft het natuurlijk niet, maar een gelegenheidsdief blijft hopelijk met z'n tengels van mijn ski's af.

• Marinus

Pff, dun kabeltje, geen probleem.

< img src=“http://www.smedingbv.nl/images/docs/knipex%20kniptang2.JPG”>

:D

Marinus

• Marinus

• William SX10

Nou, die andere honderden skies zonder slotje zijn denk ik nu eerder het doelwit, waarom als dief moeite doen als het makkelijk kan! (lijkt mij zo!) Handige investering!

• Marinus

Tuurlijk, ik gebruik ook zo'n ding (slotje). En dan knup ik 2 paar aan elkaar.

Gelegenheid maakt de dief.

Marinus

• Janneke

Tuurlijk, met zo'n tang knip je zo'n dun kabeltje zo door, maar ik mag toch hopen dat die gelegenheidsdieven niet met zo'n tang rondlopen… beetje sneu voor de eigenaar van de ski's die straks naast de mijne staan, maar heb toch liever dat die dan de mijne gestolen worden.

• Peddy

Probleem is dat het hier meestal niet omgelgenheidsdieven gaat maar om goed georganiseerde ( oost-europese ) bendes.

• DooV

Tang heb je niet eens nodig. Draaien van de ski's is voldoende. Het moment dat je daarmee teweeg brengt is voldoende om de kabel te doen breken.

Neemt niet weg dat ik ook zo'n slotje gebruik, hoor. In de hoop dat het te veel gedoe is voor de onverlaat. M aar als ie je set echt wil hebben , dan ben je kansloos

• Janneke

Tja, tegen de echte pro's of iemand die écht perse jóuw ski's wil hebben, maak je geen kans… maar alle beetjes helpen.

• Linda

Wij doen het altijd anders: Mijn man zet zijn ski met die van mij op de ene plek en ik mijn ski met die van mijn man op een andere. Goede dief die deze paren bij elkaar kan vinden. (Je moet dan wel met meerderen zijn)