Dagje Winterberg

• Jos

Ik ga volgende week een dagje naar Winterberg om alvast warm te draaien voor Oostenrijk. Ben nog nooit in Winterberg geweest. Gaan er bussen naar de liften? Of is alles op loopafstand? (met ski-schoenen) Ik weet ook niet wat ik me er bij voor moet stellen. Ik ben Oostenrijk gewend dus…

• Snaat

Bij binnenkomst in Winterberg ga ik altijd richting Kahler Asten om halverwege mijn auto te parkeren ter hoogte van de Bremberg.

Kost wel 4 euro maar je kan daar direct evt ski's huren en door rijden tot aan de piste Brembergkopf en zo het park in.

Gr,

• Snaat

Kijk even op www.skiliftkarussell.de

• Marinus

Ik zet m'n auto meestal op de parkeerplaats van de Camping. Meestal een paar euro betalen, maar de week voor kerst helemaal niets.

Je zit vanaf hier op nog geen 100 meter loopafstand van lift 12.

http://www.skiliftkarussell.de/panorama-karte

Marinus

• Paskal

Zoals elders al te lezen ben ik vandaag ook weer eens een dagje wezen Winterbergen: prima sneeuw, geen wachttijden en strak blauwe lucht :)

Heb me met name op de Poppenberg vermaakt aangezien die snelle 6-zitter toch wel heerlijk is. Ook nog een paar keer de zwarte naast de schans gedaan.. grootste uitdaging daar was het ontwijken van allerlei vallende mensen en losse onderdelen daarvan :)

Winterberg is dermate klein dat je op één plek je auto parkeert en je vanaf daar alles kunt skiën. Parkeren? In Winterberg op de rotonde rechts en na een paar 100m kun je rechts parkeren op enkele meters van lift 12.

• Harry van den Berg

En vooral ook 's avonds even skiën, dat kan op woensdag vrijdag en zaterdag: meer dan 10 pistes open en een geweldige sneeuwkwaliteit. De wachttijden zijn dan een stuk geringer dan overdag, op werkdagen hoef je sowieso weinig te wachten. Komend weekend verwacht ik extreme drukte vanwege het onwaarschijnlijk mooie weer en de perfecte sneeuw. www.skiplezier.nl voor het weer en de skimogelijkheden. Helaas zijn de mooiste pistes, die op de kappe, gesloten. Voor die steilte is 20-30 cm te weinig sneeuw, op de besneeuwde pistes ligt 50 tot 150 cm perfecte poeder, de funparcs zijn open en geprepareerd.