Ik ben op zoek naar een paar nieuwe ski's, wie kan me helpen…?
Ik heb ongeveer 100 skidagen ervaring en mijn skistijl is zeer traditioneel (old school rutchen, met de benen volledig dicht). Als onze kindjes binnen een paar jaar skilessen nemen, denk ik eraan om ook opnieuw les te volgen om goed te leren carven. Voorlopig beleef ik echter zeer veel plezier aan mijn huidige skitechniek en af en toe probeer ik op een blauwe piste een beetje te carven, maar dit laatste is voor veel verbetering vatbaar. Ik ski 80% op geprepareerde pistes, maar af en toe ook eens in het poeder naast de piste of op een buckelpiste. Ik ben 1m90 groot en weeg 88 kg.
Ik ben op zoek naar nieuwe ski's en na heel wat zoekwerk op het net, kom ik tot de conclusie dat een ski zoals de Salomon X-Wing 8 of 10 wel geschikt voor mij zou zijn. Ik heb met de X-Wing 8 onlangs ook 1 piste geskied in Avoriaz (even geleend van een vriend) en ze bevielen me wel (vooral de grip op de harde ondergrond vond ik een enorme verbetering).
- De X-Wing 8 of 10 is echter maar verkrijgbaar tot 1m74. Is dit niet te klein voor mij? Weet iemand wat de voornaamste verschillen zijn tussen de X-Wing 8 of 10?
- Ook de Head iXRC600 lijkt me wel wat, zijn tip is eveneens niet te breed (met mijn skistijl was de X-wing met zijn 116mm al wat op het randje (tippen een stukje over elkaar als de benen volledig dicht zijn). Deze is verkrijgbaar tot 1m77, da's hetzelfde als mijn huidige ski's (Völkl Unlimited S1). Zijn er mensen die over deze ski iets nuttig kunnen zeggen?
- Ik hoor ook veel goeds over de Elan Magfire. Maar denk dat deze misschien al te breed is voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover. Alvast bedankt!