Snelste of de beste weg naar....Mittelberg

• MV

Mensen,

we vertrekken de 17e naar Mittelberg Oostenrijk.Jawel, wij gaan zoals altijd naar Oostenrijk!!!.

Nu is mijn vraag;wat is de beste en / of snelste weg daar naar toe.

Wij wonen tussen Arnhem en Nijmegen in.

Hoor graag ullie meningen of ervaringen.

Gr Marcel

• Oscar

Hoi MV,

ik neem aan “Mittelberg im Kleinwalsertal”, er bestaat o.a. ook een Mittelberg aan het einde van het Pitztal…:)

Duitsland in via de Nederlandse A 73/A 77 -> de Duitse A 57.

Wat daarna gebeurt, is sterk afhankelijk van he tijdstip waarop jullie rijden. Wat mij betreft zijn alle varianten even goed of even slecht. Houd dus de fileberichten in de gaten.

Mijn ouders reden vroeger altijd Linksrheinisch: A 61/A 6/A 7. Maar toen was “Rhein-Neckar” (Ludwigshafen, Mannheim, Heidelberg) nog niet zo sterk ontwikkeld. Nu is dat gebied net zo dicht bevolkt als Frankfurt / Wiesbaden / Mainz / Darmstadt.

groeten,

Oscar (die per trein die kant op is gegaan, vanuit Arnhem maar 1 overstap naar Oberstdorf).

• N

He Oscar, wat leuk. Ooit gingen we ook naar Oberstdorf met vakantie. We zaten 's winters dan altijd in Tiefenbach langs de weg naar de Breitachklam in een boerderij.

Ook verschillende keren in de zomer geweest. Mooi gebied. Is die oude stoeltjeslift op de Sollereck al vervangen? Vroeger kreeg je een deken om je benen als het erg koud was. Stonden twee man beneden en twee boven om je in en uit te helpen stappen en je ski's aan te geven. Kom daar nu nog eens om D:D:

Nina

• Oscar

Hoi N,

> Is die oude stoeltjeslift op de Sollereck al vervangen?

Kan die vraag niet uit eigen ervaring beantwoorden. Ik heb daar een dag geskied, kon dus niet overal zijn. Heb wel zowel op de Nebelhorn, de Fellhorn als de Walmendinger Horn gestaan.

Op de kaart staat wel een cabinelift ingetekend, vermoed dat deze de plaats van de stoeltjeslift ingenomen heeft.

> Vroeger kreeg je een deken om je benen als het erg koud was. Stonden

> twee man beneden en twee boven om je in en uit te helpen

> stappen en je ski's aan te geven.

Die ski's heb je in de stoetljeslift aan, en dat in-en-uit-helpen doet nu de (ont)koppelinstallatie.

Helaas is die nog niet voorbereid op automatisch dekens uitleggen, als alternatief hebben ze daarvoor de volautomatische billenbrander uitgevonden (sommigen zeggen daar “stoelverwarming” tegen).

Die deken herinner ik me nog van de Glungezer in Tulfes, bij Innsbruck in de buurt. Dat was nog een tweepersoonse stoeltjeslift met houten bankjes.

groeten,

Oscar.

• MV

Hoi Oscar,

we gaan met 2 auto's.Nemen de oppas en kids mee,dus trein is geen optie he.

Vind de A61 wel mooi rijden.Koblenz enz.

We vertrekken Zaterdagmorgen rond 8 uur.Tis maar 700km en een beetje naar het KWT.

Dus dat had ik ook in gedachten,A57,A61 enz enz.

Gr Marcel

• Paskal

Marcel,

Ik ben de afgelopen jaren een aantal malen in Oberstdorf geweest en dat ligt op de route als je naar Mittelberg rijdt….

Mijn advies: A61, A6 tot Feuchtwangen en dan via de A7 naar beneden en bij Kempten richting Oberstdorf.. Is weliswaar om tov de route via de A8 Karslruhe - Stuttgart, maar ook veel rustiger en dus prettiger rijden. Eindhoven - Oberstdorf is met enige snelheid en één stop bij Hheim 6,5u.

@N: ik weet niet welke oude lift je bedoelt, maar ik heb geen oude lift gezien op de Söllereck. Laatste keer in zeer zware sneeuwval wel in de mega-lange Höllwies-sleeplift gestaan. De piste, al kronkelend tussen de bomen door, is super, maar die sleeplifit is wel heeeel lang. Geen idee hoe lang exact, maar ik kwam als de verschrikkelijke sneeuwman eruit :)

Paskal

• N

Nee, nee, in deze stoeltjeslift moest je je ski's uit. Er zat naast de stoeltjes een aluminium bakje aan waar ze in moesten. Het stoeltje ging overigens schijlings omhoog. Je stapte recht in maar hij hing schuin aan de kabel dus je zat met z'n tweeen met je gezicht naar rechts. En als het heel koud was ging er links in de stijgrichting een zijl voor herinner ik me opeens.

Nebelhorn, Fellhorn enz hadden toen al wel cabine's vooral de Fellhorn was groot. Zeker voor die tijd, eind jaren 80. Als ik me goed herinner gingen er bijna 100 pers. in tenzij m'n geheugen de ene lift aan een ander skigebied heeft geknoopt.

Pff, wat een jeugdsentiment.

• MV

Paskal,

dank je voor de info.Zal die route wel worden denk ik.

Bedankt.

Gr Marcel

• N

O ja, die lange sleeplift. Die was ik helemaal kwijt. Bij ons was ie niet favoriet, behalve bij mijn zoon, toen een jaar of 7/8 dus zo nu en dan stond ik er ook.

En die stoeltjeslift zal inmiddels wel vervangen zijn.