(Fotos zet ik er later even bij)
Zaterdag de 27e om 7.15 vertrokken. Het kon jammergenoeg niet anders. We waren rond 19.00 uur op de plaats van bestemming. Een leuk pensionnetje midden in Schruns. Spullen uitgepakt en lekker wat gaan eten.
Zondag naar het skigebied van Schruns geweest. Hochjoch. Helemaal de lift genomen naar de achterkant van het gebied. Je bent een eind onderweg voordat je in Grasjoch bent. Maar wat is dat een heerlijk stukje om te skien. Mooie blauwe pisten en veel off piste mogelijkheden. De dalafdaling was die dag voor het eerst open dus ook die gepakt.
Boven bij de gondel stond dat de 1C (de blauwe afdaling naar Schruns) open was. Dit was dus niet zo, we kwamen uit in Silbertal. Via een ijzig blauw pad. Daar maar op de bus gewacht en weer terug naar Schruns. Aan de dalafdaling zit de enige apres ski tent van de omgeving, Urmonti. Goed voor meerdere Weizen.
Maandag, dinsdag weer in Hochjoch geskied. Beviel super goed. Weinig sleepliften, veel lange stoeltjesliften met spectaculair uitzicht. (mooie foto's van die lange stoeltjeslift) Temperaturen rond het vriespunt en een fijn zonnetje. De piste werden goed geprepareerd.
Oudjaarsdag doorgereden naar Gaschurn en daar het Silveretta Nova gebied in. Het gebied doorgestoken naar St. Gallenkirch en daar weer de gondel omhoog genomen en terug geskied.
En toen kwam er sneeuw. Na ons diner gingen we Oud en Nieuw vieren op het dorpsplein in Schruns en het sneeuwde. Heerlijk een verse laag.
Nieuwjaardag stonden we om 10.00 uur boven in de verse sneeuw. Het was verschrikkelijk rustig.
Vrijdag en zaterdag wederom in Hochjoch doorgebracht.
Voor mij was Hochjoch groot genoeg. Als ik vaker die kant op zou gaan dan is Silvretta een goede uitwijkmogelijkheid. Gaschurn (de verste plaats) is 15 minuten rijden, je kan je auto over het algemeen goed kwijt.
Schruns is een leuk dorp, vooral ook erg leuk als je met opa en oma gaat die niet skieen, er zijn voor hun genoeg uitwijkmogelijkheden en de wandelwagen kan helemaal mee naar boven. Je kan goed langlaufen (bij de Kirstberg) . Zeer weinig Nederlanders. Veel duitsers. Zoals hier al eens geschreven, is het op zondag erg druk met dagjesmensen. Maar wij hebben niet langer dan een kwartier op de gondel hoeven te wachten op het drukste moment.
Het prijspeil is vergelijkbaar met Nederland. (Een halve liter witbier voor 3 euro is echt niet duur). Wij betaalden 190 euro voor onze skipas, 100 euro voor 8 dagen skihuur. Er zitten een aantal goede restaurants in Schruns, vooral de Italiaan was erg goed. Op de pisten zit een groot restaurant bij het bergstation. Daar ben ik eigenlijk niet geweest. Wij hebben voornamelijk gegeten bij Grasjoch en bij het middenstation bij Kropfen.
Eigenlijk was het gewoon een topweek in een super leuke plaats in een leuk gebied.
Groetjes Afoort.