wegwerp bedlinnen

• Gurbstar

Hallo

Heeft er iemand ervaring met het wegwerp bedlinnen pakket van Husk!? Is dit goed te gebruiken of toch maar eigen slaapzak enz. meenemen.

alvast bedankt voor jullie reactie

• Oscar

Hoi Gurbstar,

ik heb geen ervaringen met Husk, wel met andere organisaties in hetzelfde “genre” zoals Sportura en Bizz Travel (die duurder zijn maar meer kwaliteit bieden).

“Wegwerp bedlinnen pakket”, is dat een grap of zo? Of is dat een nieuwe formule? Please update, de laatste keer dat ik met zo'n BASF (bus-acco-skipas-foodbox)-reis meegeweest, bestond dit prikbord niet eens.

Bij Sportura moesten we destijds aangeven of we bedlinnen erbij wilden boeken. Dat deden we zonder uitzondering, omdat we geen zin hadden om ook nog eens slaapzakken mee te sjouwen in de bus. Wellicht dat als je met eigen vervoer gaat, je dan wel kunt overwegen slaapzakken mee te nemen.

Kwaliteit van het bedlinnen was niet spectaculair, wel voldoende. Slapen deed ik in die tijd toch weinig in die Franse bushokjes. Stond meestal om 6:00 in de ochtend bij monsieur le boulanger met de forfaits du pain die we van Sportura hadden gekregen.

Bij Bizz Travel was het beddengoed wel altijd inbegrepen en van goede kwaliteit.

Misschien in het vervolg iets meer geld uitgeven voor een echt goede reisorganisatie…?

Bon hébergement,

Oscar.

• Gurbstar

hoi Oscar

Bedankt voor je reactie, ben nog geen steek verder gekomen met mij info over wegwerp bedlinnen. Weet nu wel helemaal hoe jij denkt over Husk (hahaha).

• Saskia

Volgens mij is dat hetzelfde spul wat ze in ziekenhuizen gebruiken: met van die hele kleine gaatjes er in.

Voordeel lijkt me dat je zeker weet dat het schoon is. Bovendien is het denk ik goedkoper dan het huren van gewoon linnen. Daarnaast is het voordeel dat je je eigen linnen niet mee hoeft te sjouwen.

Nadeel is dat het volgens mij best een beetje zweterig is.

• K.K.

Hoe doetie 't he?

Kwaliteit Sportura en Bizz Travel in 1 zin.

kwou dat ik die gave had.

Wegwerp bedlinnen wordt dit het woord van 2009?

Trouwens gaat dat niet schuren met je papieren onderbroeken?

K.K.

• Oscar

K.K. schreef:

>

> Hoe doetie 't he?

>

> Kwaliteit Sportura en Bizz Travel in 1 zin.

Oefening, K.K., oefening…:)

Even terzijde: ik ben achteraf wel blij dat ik dit soort ervaringen meegemaakt heb.

In 1993 naar Le Corbier met Sportura. Het was een organisatie van niks, maar het kostte ook bijna niks. Als arme wintersportliefhebbende student moet je toch wat proberen, nietwaar?

We werden van hot naar haar gestuurd op zoek naar de skiverhuur. We moesten naar het “Accueil” gebouw, maar wisten wij veel dat alle recepties in Frankrijk zo heten?

Supermarkt, postkantoor, de bank, de bakker, de ESF? Allemaal zelf moeten zoeken.

St. Jean d'Arves had nog geen pisteverbinding met St. Sorlin d'Arves. Je moest met een bus waarvan je zo ongeveer de weg onder je door zag gaan.

Ook zette de dooi in (in januari), toen viel de verbinding Corbier-St. Jean ook weg. We hebben stukken naar beneden moeten lopen. In de eerstvolgende lift was het dan die bruine hemelse modder van de schoenen verwijderen.

O ja, sleepliften. Zeg maar ballenknijpers, of raketlanceerinstallaties.

Uit balorigheid is toen een groepje gaan mountainbiken. Ze kregen de VTT's zelfs in de stoeltjeslift mee en hebben een stukje skipiste met de VTT afgelegd! Ze werden door de Fransen als helden binnengehaald.

> Wegwerp bedlinnen wordt dit het woord van 2009?

> Trouwens gaat dat niet schuren met je papieren onderbroeken?

Ik weet het niet, heb dat nooit geprobeerd.

Aan “Gurbstar” de eer om deze ervaring met ons te delen op dit prikbord!

groeten,

Oscar.

• Gurbstar

Als ik terug ben zal ik jullie op de hoogte brengen hoe het was om te slapen onderwegwerp bedlinnen. Ik neem overigens gewoon mij slaapzakje mee mocht het echt zo erg zijn.

• bBagheera

goeie beslissing als je het mij vraagt.

Het is waarschijnlijk schoon (omdat het nieuw is), maar daar zal alles wel mee gezegd zijn.

• Jeroen

's grappig, die raketlanceerinstallaties hebben ze nog steeds in Les Sybelles, he… (althans afgelopen januari) Wat een ondingen, zeker als je het niet verwacht!

• JW

Wegwerp-liften !

Les Sybelles, daar waren inderdaad een paar hele echte. Bij een sleeplift die je niet kent kun je beter even kijken hoe een voorganger instapt. Als je het weet is het best leuk.