ski helm verplicht?

• Marinus

Dan doe je toch lekker wel een helm op bij het schaatsen en niet bij het skieen?

Ik weet niet hoe vaak de ambulance een gewonde schaatser in Thialf moet afvoeren, maar in Bottrop komt tie toch wel een paar keer per week.

Marinus

• Marion

Ik heb het over natuurijs, waar nu massaal op geschaats wordt, voor het gemak wordt daar maar niet over veiligheid gesproken!

En ook op het ijs doe ik geen helm op, maak je over mij vooral geen zorgen.

• Janneke

Pfff Marion, ben je nu al bij 2 topics off-topic aan het doordrammen over al of niet het gebruik van een helm bij het schaatsen…?

Start even een nieuw topic! :Z

• Marion

Oooh, dus het wordt wel gelezen, maar de kop in het zand stoppers zijn niet genegen te reageren, komt de waarheid te dichrbij??

• Aldo

Er zijn meer en meer schaatsers die een hel op zetten.

(bij de short track zelfs al verplicht), Dit komt over gewaaid uit het skeleren waar je al jaren niet met tochten mee mag doen als je geen helm draagt.

verschil is wel dat je op skies zonder problemen en zonder techniek makkelijk de 60 kmh haalt (de zwaartekracht doet zn werk wel) en wil je die snelheid met schaatsen halen je over een enorme bak kracht EN techniek moet beschikken.

En ps waarom zou je GEEN helm op doen ???

• Marinus

Aldo schreef:

>

> En ps waarom zou je GEEN helm op doen ???

Pff, je haar zou wel eens in de war kunnen komen…

Marinus

• Snowzone

Goede motivatie Marion! Als bijna niemand het doet doe ik het ook niet.

Verder zijn de meeste mensen die op het ijs staan dagjesmensen, die denken daar niet bij na. Ik zou i.i.g. mijn kinderen laten schaatsen/skien/snowboarden met helm. Volgens mij heeft het met onwetenheid te maken van mensen. Hoeveel mensen gaan er bijv. niet off-piste zonder juiste lawine uitrusting en helm (Ik vroeger ook) en denken dat hen niks kan overkomen omdat ze maar een klein stukje off-piste gaan. Hierbij dienen de ouderen verantwoordelijkheid te nemen voor kinderen. Die zijn vaak roekeloos en zien helemaal geen gevaar.

• Marion

Precies, moet er niet aan denken dat mijn coiffure eraan gaat, pfff…..

• Marion

Kijk, hier hebben we wat aan, door een beetje tegengas te geven komen de reacties eindelijk, werd tijd……

Gaat mij er om , dat er bij skieen wel over nagedacht hoort te worden, maar bij schaatsen doen we maar wat, terwijl ik nog niet op 1 dag zoveel butsen en valpartijen heb gezien met skieen als nu met schaatsen.

• Ricky

Lieve mensen…. de vraag was : is het verplicht?