Vertrek en aankomst in app.Frankrijk

• kootje

Karin schreef:

“Voor die vertrektijd moet je dan ook nog je app laten controleren (dan gaan ze die kromme vorken natellen enz) alsof je die zou willen jatten .”

Die kromme vorken komt omdat het goedkoop materiaal is.

Als er duurder materiaal in de bestekladen zou liggen, wordt het inderdaad meegenomen. De schilderijtjes aan de muren zitten niet voor niets aan de muur vastgeschroefd en zelfs op die manier, zodat je ze er niet met een schroevendraaier eraf kan schroeven. Je hebt geen idee wat er er allemaal meegenomen wordt. En ook niet wat er allemaal misbruikt en kapot gemaakt wordt.

• Joep

Dat komt omdat maandag de mensen komen van de midweekski, die mogen er dan maandagavond in en moeten er op donderdag of vrijdag weer uit. Op die manier kunnen ze één appartement twee keer in een week verhuren. Omdat de appartementen in veel grotere complexen liggen dan in Oostenrijk gewoon is, plannen ze de schoonmaaktijden veel ruimer. Mijn ervaring is dat het, afhankelijk van de drukte en dergelijke, nog wel mee kan vallen. Zeker als ze weggaan is het laagseizoen en de kans dat alles weer verhuurd is is niet groot.

• Janneke

Normale tijden zijn volgens mij rond 14.00 of 15.00 inchecken en 10.00 of 11.00 uitchecken. Hadden wij ook, maar we hebben meteen gevraagd of we op de vertrekdag onze koffers in een kamer achter konden laten, en we konden er aan het eind van de dag zelfs nog even douchen… nee heb je, ja kun je krijgen, dus gewoon even vragen, vaak is er meer mogelijk dan in eerste instantie lijkt.

• Ronaldski

Gea,

Het heeft gewoon met de kosten te maken. Als de check-out tijd laat is en de check-in tijd vroeg, dan moet er meer personeel gelijktijdig ingezet worden om alle acco's op tijd weer schoon te krijgen.

Aangezien Husk goedkope reizen aanbiedt, is het logisch dat de tijden anders dan normaal.

Daar kan je je op instellen, vooropgesteld dat je de tijden vooraf weet. Als je het pas ter plaatse hoort dan is dat knap vervelend.

• Gea

Hallo Ronaldski. Het is logisch dat de jongelui, allemaal studenten, niet zoveel geld kunnen besteden maar toch willen skieen voor een paar dagen. En dan is het ook logsich dat ze een zo goedkoop mogelijke reis gaan boeken. De in- en uitcheck-tijden wisten ze uiteraard niet van te voren. Maar ze hebben prachtig weer gehad die paar dagen en heel veel kunnen skieen en daar gaat het per slot van rekening toch om?

Ik vroeg mij alleen maar af of dat normale tijden zijn in Frankrijk, aangezien ik zelf altijd naar Oostenrijk ga om te skieen.

• Janneke

Gea schreef:

>

> De in- en uitcheck-tijden wisten ze uiteraard niet van te voren.

Zo “uiteraard” vind ik dat niet hoor. Als het niet in de brochure of op de website staat vermeld, dan toch in ieder geval op de reispapieren die je van tevoren ontvangt… tenminste, dat heb ik tot nog toe bij al mijn vakanties gehad.

Daar kun je dan je reis op afstemmen, of als je toch eerder wilt aankomen/later wilt vertrekken dan de incheck/uitchecktijden, kun je alvast nadenken over hoe je dat wilt oplossen.